EGR-ventilens offset med höga värden. Scenic II 1,9dci
Moderator: Forumpolisen
EGR-ventilens offset med höga värden. Scenic II 1,9dci
Hejsan hoppsan....
Är det någon som kan hjälpa till med ett EGR problem? AutoCom säger att Första EGR-ventilens offset är 19.9% .....vilket jag tycker låter bra.
Sista EGR-ventilens offset 655,4%.....hur i fridens dagar kan det vara så???
Två begagnade EGR och en helt ny får samma värden, kan det föreligga ett mjukvarufel här???
Ibland har jag fått 655,4% på båda värdena och då går bilen som en gammal kratta.
Jag har även provat grundinställa alla tre EGR och ibland går bilen som en kratta och ibland som en Gud. När bilen går bra så gör den det tills nästa gång jag tar den.
det verkar som om det adaptiva värdet tappas bort någonstans på vägen när motorn blir kall.
Finns det någon som har upplevt detta fenomen....tacksam för hjälp.
Är det någon som kan hjälpa till med ett EGR problem? AutoCom säger att Första EGR-ventilens offset är 19.9% .....vilket jag tycker låter bra.
Sista EGR-ventilens offset 655,4%.....hur i fridens dagar kan det vara så???
Två begagnade EGR och en helt ny får samma värden, kan det föreligga ett mjukvarufel här???
Ibland har jag fått 655,4% på båda värdena och då går bilen som en gammal kratta.
Jag har även provat grundinställa alla tre EGR och ibland går bilen som en kratta och ibland som en Gud. När bilen går bra så gör den det tills nästa gång jag tar den.
det verkar som om det adaptiva värdet tappas bort någonstans på vägen när motorn blir kall.
Finns det någon som har upplevt detta fenomen....tacksam för hjälp.
Bo-Lennart Backman
Re: EGR-ventilens offset med höga värden. Scenic II 1,9dci
Hade problem med min egr ,jag kopplade bara ur den så gick bilen bra,
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen