Strålkastarbyte Clio 08
Moderator: Forumpolisen
Strålkastarbyte Clio 08
Jag gav mig på att byta ut halvljuslampan på min Clio 08 idag. Det var lite trångt men det gick att få loss fjäder och lampa och få dit den nya lampan. Nu till problemet; jag får inte dit fjädern igen eftersom det är så trångt. Så jag tänkte skruva loss strålkastarna för att få lite mera plats men jag fattar inte riktigt hur man gör?
Andreas K
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Strålkastarbyte Clio 08
Du måste skruva bort stötfångaren för att kunna demontera strålkastarna.
Skall dock ej behövas. Om inte fjädern helt släppt från sin plats skall det bara vara
att vicka ned den för att kunna byta lampan och sedan bara vara att vika upp den och låsa fast den igen.
Har fjädern helt släpt så du fått den lös i handen, ja då blir det klurigare iom att det är så trångt.
Med mina små händer har jag inga problem att byta lampan på clio.. varken fas 1 eller 2 av clio 3.
Skall dock ej behövas. Om inte fjädern helt släppt från sin plats skall det bara vara
att vicka ned den för att kunna byta lampan och sedan bara vara att vika upp den och låsa fast den igen.
Har fjädern helt släpt så du fått den lös i handen, ja då blir det klurigare iom att det är så trångt.
Med mina små händer har jag inga problem att byta lampan på clio.. varken fas 1 eller 2 av clio 3.
Johnny Söderström
Re: Strålkastarbyte Clio 08
Fjädern lossnade så det är därför jag måste skruva bort lyktorna. Började med att skruva loss fronten men sen fattade jag inte hur den satt nertill.
Tack så mycket för ditt svar!
Tack så mycket för ditt svar!
Andreas K