motorstopp när man kopplar...
Moderator: Forumpolisen
-
motorstopp när man kopplar...
Jag har tidigare haft fel med att bilen(scenic -97 1.6l bensin) ibland inte startar, bytte batteri men även om startproblemen inte skedde lika ofta så fanns de kvar. efter detta så lämnade jag in bilen på verkstad och efter lite kommunikationsproblem så blev det inte så att reparatören inte kollade nått på startproblemet dels för att "felet" aldrig uppstod när han hade bilen och dels för att han mer va koncentrerad på kamremsbyte och insprutsproblem.
Hur som. Nu ikväll har jag lyckats upprepa ett annat problem som jag haft tidigare men trott att det hade med insprutningen att göra. När jag kopplade(dröjde för länge kvar med kopplingen nedtryckt innan jag växla) så dog motorn. Någon som har nån förklaring/gissning? Oklart om detta har med saken att göra men jag var förbi en annan reparatör med mitt tidigare problem och då sa han att det va nått fel på kopplingslagren(oklart om det va det han sa, men jag har som ett "tickande"(låter som en disel) ljud i motorn som försvinner när man kopplar. Även om det inte har med att motorn dör så undrar jag vad det innebär.
mvh
Daniel
Hur som. Nu ikväll har jag lyckats upprepa ett annat problem som jag haft tidigare men trott att det hade med insprutningen att göra. När jag kopplade(dröjde för länge kvar med kopplingen nedtryckt innan jag växla) så dog motorn. Någon som har nån förklaring/gissning? Oklart om detta har med saken att göra men jag var förbi en annan reparatör med mitt tidigare problem och då sa han att det va nått fel på kopplingslagren(oklart om det va det han sa, men jag har som ett "tickande"(låter som en disel) ljud i motorn som försvinner när man kopplar. Även om det inte har med att motorn dör så undrar jag vad det innebär.
mvh
Daniel
DANIEL GUSTAFSSON
-
Re: motorstopp när man kopplar...
Nu är det ca 10 grader varmare ute och felet har inte upprepats sedan örförra inlägget. Kan det vara en av de där ökända jordkablarna tro?
DANIEL GUSTAFSSON
Re: motorstopp när man kopplar...
låter lite konstigt om en jordkabel skulle bry sig om temperaturen,då låter det troligare att en tempgivare till insprutningen reagerar på olika temperaturcdgustafsson wrote:Nu är det ca 10 grader varmare ute och felet har inte upprepats sedan örförra inlägget. Kan det vara en av de där ökända jordkablarna tro?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen