Turbo snurra
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Turbo snurra
Tony wrote: Det är väl lättare med crossflow toppen stiftet är väl i mitten??
Hmm... men dem lutar ju!
Vetefan vad jag tänkte på egentligen, är så förbannat jävla trött =)
Inte haft en arbetsdag under 13 timmar sedan i september
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Turbo snurra
Jag kan se om jag lyckas mäta på fredag, imorn är det mörkt när jag kommer hem
Vad det gäller att dissekera motrn så tänker inte jag göra det, den som köper den får gärna göra det men jag vågar inte ge mig på det....
Räcker med att jag måste dissekera 2 vanliga ts motorer
Jag tror den här skulle sitta fint i din 5a men vet inte riktigt vilken växellåda du skulle använda då? jag ska dissekera lådan därmot
Jag mailade han i england och frågade efter pris på hans motorer så jag kan informera sedan
Vad det gäller att dissekera motrn så tänker inte jag göra det, den som köper den får gärna göra det men jag vågar inte ge mig på det....
Räcker med att jag måste dissekera 2 vanliga ts motorer
Jag tror den här skulle sitta fint i din 5a men vet inte riktigt vilken växellåda du skulle använda då? jag ska dissekera lådan därmot
Jag mailade han i england och frågade efter pris på hans motorer så jag kan informera sedan
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Turbo snurra
Kanon får vi se vad han vill ha för sina! =)r5racing wrote:Jag kan se om jag lyckas mäta på fredag, imorn är det mörkt när jag kommer hem
Vad det gäller att dissekera motrn så tänker inte jag göra det, den som köper den får gärna göra det men jag vågar inte ge mig på det....
Räcker med att jag måste dissekera 2 vanliga ts motorer
Jag tror den här skulle sitta fint i din 5a men vet inte riktigt vilken växellåda du skulle använda då? jag ska dissekera lådan därmot
Jag mailade han i england och frågade efter pris på hans motorer så jag kan informera sedan
Jag hade en gång i tiden planer på att ha R30 växellåda i (alltså sån som sitter i Turbo1 och Turbo2orna) men insåg att bilen va 10cm för kort.
Nu lutar det åt att testa med diffad originallåda och se hur länge det håller, annars blir det Sadev eftermarknads konvertering =)
Beror ju helt vad det blir för motor i den, till en början kommer orginal räcka utmärkt, men jag har ändå kontrollerat möjligheterna till att utöka!!!!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Turbo snurra
sett en gtt med en 350hk ur 1397cc förgasare den krävde runt 2,5 bar ladd.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Turbo snurra
Tveksamt om Renault sport/ volvo sport laddar 2.5bar i en stackars rallycross bil, blir ju serviceintervaller som kalsongbyten !?Tony wrote:sett en gtt med en 350hk ur 1397cc förgasare den krävde runt 2,5 bar ladd.
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Turbo snurra
vid 2,5 bar så hade nog motorn flugit i luften på den tiden....
Den lådan som satt ihop med motorn verkade ju hel så om du vill ha Motorn så kan du nog få ta växellådan oxå
Ska bara plocka isär och kolla den inuti, det sägs att den är 4 växlad men enligt stegen så är den 5 växlad... Det är ytterst skumt :O
Den lådan som satt ihop med motorn verkade ju hel så om du vill ha Motorn så kan du nog få ta växellådan oxå
Ska bara plocka isär och kolla den inuti, det sägs att den är 4 växlad men enligt stegen så är den 5 växlad... Det är ytterst skumt :O
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Turbo snurra
Angående rallykross 343an. är så gott som säker på att de åkte turbo 1 motorer. denna motor är säkert en extramotor från rallykrosstiden.
Tycker att det borde gå alldeles utmärkt att kolla slaglängd med ståltråd. får du ett mått nära orginal så är det säkerligen en orginalvev.
Ut å mät vore ju ballt om det var 1800
Tycker att det borde gå alldeles utmärkt att kolla slaglängd med ståltråd. får du ett mått nära orginal så är det säkerligen en orginalvev.
Ut å mät vore ju ballt om det var 1800
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Turbo snurra
Jo jag är oxå 99,9 % säker på att det är en sådan
Jag ska mäta imorn... Ska försöka få upp några fler bilder oxå
Jag ska mäta imorn... Ska försöka få upp några fler bilder oxå
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Turbo snurra
Finns det ens turbokolvar för att få 1800 kubik?mange wrote:Angående rallykross 343an. är så gott som säker på att de åkte turbo 1 motorer. denna motor är säkert en extramotor från rallykrosstiden.
Tycker att det borde gå alldeles utmärkt att kolla slaglängd med ståltråd. får du ett mått nära orginal så är det säkerligen en orginalvev.
Ut å mät vore ju ballt om det var 1800
Jag har, som Tony säger, bara sett 80mm kolvar!
Och då skall tilläggas att dem är inte ens turbokolvar utan dem är avsedda för sugmotorer, och allt vad det innebär!
1527cc körde dem i Maxi turbon om jag minns rätt 82 slag och 77 borr?
Kan vara ute å cyckla men jag känner att de ringer en klocka!
Alltså inte ens i närheten av 1800cc, där emot 1600cc kan säkert Hobbex-trimmarna ha kallat den, samma kille som nämnde den som en 1800cc har en 50cc cresent compact i källaren som minst gör 120km/h..........
Ut och mät nu Jimmy
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Turbo snurra
wössner har 80mm till c6j och 840-25 borde finnas andra åxå då. 82 slag med 80kolvar borde vara max då.. vilket ger typ 1648cc
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen