Lambdasensor hjälp med färger
Moderator: Forumpolisen
Lambdasensor hjälp med färger
Hej
Har en 2004 clio 1,6 och har en bakre lambda som skall bytas men hittar inte någon färgmatchning någonstans och hoppas att någon kan hjälpa till?
Nya lamdasonden har svart+grå+vit+vit.
Kabelstammen som kommer från bil har brun+grön+lila+orange(beige)
Någon som vet hur man kopplar in detta?
Mvh Skald6
Har en 2004 clio 1,6 och har en bakre lambda som skall bytas men hittar inte någon färgmatchning någonstans och hoppas att någon kan hjälpa till?
Nya lamdasonden har svart+grå+vit+vit.
Kabelstammen som kommer från bil har brun+grön+lila+orange(beige)
Någon som vet hur man kopplar in detta?
Mvh Skald6
J H
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Lambdasensor hjälp med färger
Hej!
tror att det skrivits 100 tals ggr att man skall följa forumreglerna på detta forum, vilket du ej har gjort.
Men jag är inte så petig
kan inte hjälpa dig fullt ut, för man behöver ett kopplingsschema för det.
Vad jag vet så är dem 2 vita kablarna på den nya lambdasensorn till för förvärmingen utav sensorn. Sedan har jag för mig svart är jord och den grå lambdasignal men är inte helt 100% säker.
Vilka färger som är ut från bilen måste man som sagt ha ett kopplingsschema för att veta. Du kan bara mäta fram en av dem genom att den får 12v på sig med tändningen på. men dem andra 3 blir svårare.
Vad har du köpt för ngn sensor egentligen?
Är det en pirat med lösa kablar eller vad?
Hade du köpt en OEM hade det bara varit plug n play.
Nej just ja... dem kostar ju så mycket så dem kan man ju inte köpa.
tror att det skrivits 100 tals ggr att man skall följa forumreglerna på detta forum, vilket du ej har gjort.
Men jag är inte så petig
kan inte hjälpa dig fullt ut, för man behöver ett kopplingsschema för det.
Vad jag vet så är dem 2 vita kablarna på den nya lambdasensorn till för förvärmingen utav sensorn. Sedan har jag för mig svart är jord och den grå lambdasignal men är inte helt 100% säker.
Vilka färger som är ut från bilen måste man som sagt ha ett kopplingsschema för att veta. Du kan bara mäta fram en av dem genom att den får 12v på sig med tändningen på. men dem andra 3 blir svårare.
Vad har du köpt för ngn sensor egentligen?
Är det en pirat med lösa kablar eller vad?
Hade du köpt en OEM hade det bara varit plug n play.
Nej just ja... dem kostar ju så mycket så dem kan man ju inte köpa.
Johnny Söderström
Hej
Sicken tur att du inte är så petig, har köpt en beg original lambdasond som suttit på en likadan Clio.
Färdig med kontakt men när jag nu idag skulle montera det hela så ser jag att det har bytts sond tidigare och då har man varit smart nog att ta bort kontakten och bara skarvat kablarna.
Tack för din eminenta hjälp, ha en fortsatt trevlig helg.
Mvh Skald6
Sicken tur att du inte är så petig, har köpt en beg original lambdasond som suttit på en likadan Clio.
Färdig med kontakt men när jag nu idag skulle montera det hela så ser jag att det har bytts sond tidigare och då har man varit smart nog att ta bort kontakten och bara skarvat kablarna.
Tack för din eminenta hjälp, ha en fortsatt trevlig helg.
Mvh Skald6
J H
Beg. piratsond och utan kontaktstycke -FINT!! prio billigt biliiig.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Denna gång hade det inte hjälpt att köpa ny original sond då jag saknar kontakt-stycke eftersom någon ägare vid tidigare tillfälle bytt och tagit bort kontakten och bara skarvat.
Har en felkod på sond nr2 och köpte då en beg sond original (enligt skrotnisse) på skroten som var komplett med kontakt och tänkte bara byte lite enkelt men tyvärr så går inte det då jag saknar kontakt-stycke vilket jag märkte först då jag skulle byta. Så vid byte nu måste det skarvas igen men jag är som sagt var osäker på färgerna då de ej matchar.
Var förbi renault/volvo verkstad idag och original enligt dem är bosch och de plockade fram en ny sådan men samma där 2xvit 1xgrå 1xsvart kabel. Så det hjälpte mig inte heller.
Får väl lämna in den och få hjälp, återigen tack för hjälpen och det trevliga bemötandet.
Har en felkod på sond nr2 och köpte då en beg sond original (enligt skrotnisse) på skroten som var komplett med kontakt och tänkte bara byte lite enkelt men tyvärr så går inte det då jag saknar kontakt-stycke vilket jag märkte först då jag skulle byta. Så vid byte nu måste det skarvas igen men jag är som sagt var osäker på färgerna då de ej matchar.
Var förbi renault/volvo verkstad idag och original enligt dem är bosch och de plockade fram en ny sådan men samma där 2xvit 1xgrå 1xsvart kabel. Så det hjälpte mig inte heller.
Får väl lämna in den och få hjälp, återigen tack för hjälpen och det trevliga bemötandet.
J H