Kvitter från vänster framhjul, Clio 99:a
Moderator: Forumpolisen
Kvitter från vänster framhjul, Clio 99:a
Har tidigare haft ett litet lätt kvitter från vänster framhjul men har hela tiden trott att det berodde på att bromsskivorna var vina.
Nu har jag bytt både skivor och klossar men har ändå ljudet kvar och till och med något starkare, lägger jag foten på bromspedalen så slutar kvittret.
Någon kunnig som kan sia vad det skulle vara? Kan de ha med hjullager? bromsok? eller nåt annat att göra?
Nu har jag bytt både skivor och klossar men har ändå ljudet kvar och till och med något starkare, lägger jag foten på bromspedalen så slutar kvittret.
Någon kunnig som kan sia vad det skulle vara? Kan de ha med hjullager? bromsok? eller nåt annat att göra?
Tomas Andersson
Clio 1,4 -99
Clio 1,4 -99
Re: Kvitter från vänster framhjul, Clio 99:a
Kollade du att bromsoken rörde sig lätt på glidpinnarna och gjorde du rent i oken där klossarna ligger an onh smörjde med kopparpasta så att de glider lätt?
// Göte J
// Göte J
Re: Kvitter från vänster framhjul, Clio 99:a
Göte J wrote:Kollade du att bromsoken rörde sig lätt på glidpinnarna och gjorde du rent i oken där klossarna ligger an onh smörjde med kopparpasta så att de glider lätt?
// Göte J
Jag hade det inlämnat på fordonsprogrammet så jag förutsätter att de har smörjt på dom ställena. Innan jag bytte klossar/skivor så hade jag isär och smörjde men det hjälpte bara för en liten kort stund.
Tomas Andersson
Clio 1,4 -99
Clio 1,4 -99