El problem Renault 5gts -88
Moderator: Forumpolisen
El problem Renault 5gts -88
Hej Allihopa, det är så att jag kommit över en ganska så fin renault 5a. Och tycker det är synd om jag inte lyckats fixa den. Motor och allt fungerar klockrent.
Vidare till problemet, har konstant ljus på högerblinkers även om jag inte blinkar, samt att när man sätter på varningsblinkers så går kupefläkten i samma takt om den inte är i avstängt läge.
Nyligen så köpte jag även en universal kylfläkt på biltema. Och så fort den sattes igång så började givare att ryka och smälta. Vad är det som händer är? är det kortslutet någonstans?
Snälla kom järna med tips.
MVH en nybliven renault 5 ägare
Vidare till problemet, har konstant ljus på högerblinkers även om jag inte blinkar, samt att när man sätter på varningsblinkers så går kupefläkten i samma takt om den inte är i avstängt läge.
Nyligen så köpte jag även en universal kylfläkt på biltema. Och så fort den sattes igång så började givare att ryka och smälta. Vad är det som händer är? är det kortslutet någonstans?
Snälla kom järna med tips.
MVH en nybliven renault 5 ägare
Saman Mottaghy
Re: El problem Renault 5gts -88
Ehh, det låter inte bra. Svårt att veta vad det kan vara.
Men börja med att kolla alla jordanslutningar. Sitter två stora vid motorn. Som sagt kolla så det är bra kontakt överallt.
Hoppas det löser sig, mycket charmig bil annars
Men börja med att kolla alla jordanslutningar. Sitter två stora vid motorn. Som sagt kolla så det är bra kontakt överallt.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: El problem Renault 5gts -88
Tack för tipset! ska kolla jordpunkter!Robin wrote:Ehh, det låter inte bra. Svårt att veta vad det kan vara.
Saman Mottaghy