vatten drickande Clio Sport ...
Moderator: Forumpolisen
vatten drickande Clio Sport ...
Hej
behöver lite hjälp eftersom jag inte har fullt koll på kylsystem... och många andra grejer
har en clio sport -01 som dricker vatten som en kamel... inget vatten i oljan eller tvärt om...
ställde bilen på en pappskiva när jag kom hem i fredags eftermiddag (varm bil) och på lördag morgon (efter drömmar om läckande vattenpumpar och trasiga topplockspackningar) så var den en liten pöl på pappen, 20*30cm...
ser ut som det läcker i nedre vänstra hörnet på kylet men efter att ha torkat så läcker den inte mer...
* ställde bilen på tomgång i 15-20min
* temp mätaren gick som vanligt inte upp till mer än knappt hälften
* började ryka om kylaren
...men vattnet i expansionskärlet var fortfarande kallt...
och inget vatten läckte ut!...
några ideer?....
behöver lite hjälp eftersom jag inte har fullt koll på kylsystem... och många andra grejer
har en clio sport -01 som dricker vatten som en kamel... inget vatten i oljan eller tvärt om...
ställde bilen på en pappskiva när jag kom hem i fredags eftermiddag (varm bil) och på lördag morgon (efter drömmar om läckande vattenpumpar och trasiga topplockspackningar) så var den en liten pöl på pappen, 20*30cm...
ser ut som det läcker i nedre vänstra hörnet på kylet men efter att ha torkat så läcker den inte mer...
* ställde bilen på tomgång i 15-20min
* temp mätaren gick som vanligt inte upp till mer än knappt hälften
* började ryka om kylaren
...men vattnet i expansionskärlet var fortfarande kallt...
och inget vatten läckte ut!...
några ideer?....
Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!!.. det tycker iaf jag, Johan Wristel från Vargön
Re: vatten drickande Clio Sport ...
Provade du att känna på slangarna till och från kylare respektive expansionskärl? Det låter väldigt konstigt att vattnet i expansionskärlet är kallt (då jag förutsätter att det är där du ser att det saknas vatten?)
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
vattnet blev allt varmt även i expantionskärlet efter en sväng med bilen...
har hittat en lite läcka vid gaveln på kylet...
nån som vet om ett kyl från en annan clio passar?.. enligt cliosport.net så passar "same as most engines 1.4 and above" men får mer exakt svar än så...
samma som dom flesta funkar inte för mej...
nån som vet om ett kyl från en annan clio passar?.. enligt cliosport.net så passar "same as most engines 1.4 and above" men får mer exakt svar än så...
Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!!.. det tycker iaf jag, Johan Wristel från Vargön
Då är det väl bäst att köpa ett som skall sitta där, så är man säker.Wristel wrote:vattnet blev allt varmt även i expantionskärlet efter en sväng med bilen...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
OJ!!.. de var skillnad mot ett org. som kostar 2700:-!!
tackar tackar!!
tackar tackar!!
därför jag inte handlar från sverige i onödanWristel wrote:OJ!!.. de var skillnad mot ett org. som kostar 2700:-!!
tackar tackar!!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
någon som vet hur svårt/jobbigt det är att byta?
ska man ta det uppåt eller nedåt?..
Öppna motorhuven och titta efter? Den brukar synas ganska tydligt.Wristel wrote:någon som vet hur svårt/jobbigt det är att byta?
Uppåt är det normala men jag har aldrig kollar på 172a så jag kan inte säga säkert..
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
får hålla tummarna att kylet passar när det dyker upp....
tack än en gång "Joakim16v" för länken!
tack än en gång "Joakim16v" för länken!