Megane -99 Kontakt till bromsljus
Moderator: Forumpolisen
Megane -99 Kontakt till bromsljus
Jag har ett problem med bromsljusen: Det ena är dött och det andra lyser sporadiskt. Har kollat säkringen för bromsljusen och den är hel. Fick dock ett tips om att det kan vara en kontakt som glappar eller behöver bytas ut.
Min fråga är:
Vart sitter den och är den svår att byta själv? Kan tillägga att jag är okunnig på bilar, vad skulle en verkstad ta iall den är svår för mig att byta själv?
Kanske har någon haft liknande problem?
Tacksam för svar
Min fråga är:
Vart sitter den och är den svår att byta själv? Kan tillägga att jag är okunnig på bilar, vad skulle en verkstad ta iall den är svår för mig att byta själv?
Kanske har någon haft liknande problem?
Tacksam för svar
Erik Larsaeus
Re: Megane -99 Kontakt till bromsljus
Om ETT ljus lyser så har du nog fel /glapp i andra sidan . För att kolla vart felet är , så nere vid bromspedal har du en kontakt ..med 2 kablar förbind dem Å dina broms ljus bör lysa klart å trevligt . annars bör du söka felet kring jorden .
Ok, tack Bengt! Men exakt hur menar med "förbind dem"?Är som sagt ingen van meckare och vill fördärva ännu mer. Tack ska du haBengt wrote:Om ETT ljus lyser så har du nog fel /glapp i andra sidan . För att kolla vart felet är , så nere vid bromspedal har du en kontakt ..med 2 kablar förbind dem Å dina broms ljus bör lysa klart å trevligt . annars bör du söka felet kring jorden .
Erik Larsaeus
Anslut dem med VARANDA....= Krets sluten .
Tack ska du ha, ska prova det. Ha det fintBengt wrote:Anslut dem med VARANDA....= Krets sluten .
Erik Larsaeus