trimma en renault 5 gte
Moderator: Forumpolisen
trimma en renault 5 gte
hej skulle behöva hälp med att trimma en renault 5 gte vet inte alls vad jag behöver för att göra det vill inte byta motor vill bara ha upp den några hästar:) skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig
Ronnie eriksson
Re: trimma en renault 5 gte
Porta och plana toppen är väl en bra början. Väl avskärmat luftfilter, extraktorgrenrör.
Det blir rätt mycket jobb och ganska liten prestandavinst. Tyvärr är det så att enklaste sättet till mer effekt är motorbyte. Stoppa i motor från Clio/19 16v går relativt smärtfritt. Passa även på att sätta dit bromsar från samma modell.
Det blir rätt mycket jobb och ganska liten prestandavinst. Tyvärr är det så att enklaste sättet till mer effekt är motorbyte. Stoppa i motor från Clio/19 16v går relativt smärtfritt. Passa även på att sätta dit bromsar från samma modell.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: trimma en renault 5 gte
Ingen som helst ide att plana ett topplock som inte har något förbränningsrum i toppen, dvs som är helt plant original. grenröret är oiriginal ganska bra,svetsa om det utvändigt och fila ur det så är det riktigt bra.Joakim16v wrote:Porta och plana toppen är väl en bra början. Väl avskärmat luftfilter, extraktorgrenrör.
Har ett insugsrör med över 60% större gasspjäll som ligger och skräpar, med sportfilter och ett bättre avgas ger det kanske lite, men inte speciellt mycket, tyckte att sista burken gav en del men det kan ha varit en illusion, annars har jag en trimkam som ligger, vet dock inte hur bra den funkar med original programvara.
Köp min Gte så har du 137hk istället för 95
KLICKA PÅ BILDEN VIDEO
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen