Laguna 1,8 -01 gasen hänger sig!
Moderator: Forumpolisen
Laguna 1,8 -01 gasen hänger sig!
Hej! jag äger en Laguna -01 som jag precis bytt tändlägesgivaren på pga startproblem men nu har ett annat fel uppstått nämligen att gasen hänger sig. Det kommer plötsligt och så sent som igår så stod bilen i en bilkö på tomgång och helt plötsligt så börjar motorn rusa och tomgången börjar vandra mellan 2200-3000 varv och gaspedalen ger ingen respons.
Har sett lite trådar här på forumet med liknande problem och är det någon som lämnat in bilen på verkstad för att få det fixat. Vad har dom gjort? Vad har det kostat? Min "känsla" är att en reparation kommer att överstiga bilens värde och då skrotar jag den.
Ska tilläggas att min lokala volvoverkstad inte kunde hjälpa mig och sa: vi vet inte vad det är för fel...
Tacksam för svar.
Har sett lite trådar här på forumet med liknande problem och är det någon som lämnat in bilen på verkstad för att få det fixat. Vad har dom gjort? Vad har det kostat? Min "känsla" är att en reparation kommer att överstiga bilens värde och då skrotar jag den.
Ska tilläggas att min lokala volvoverkstad inte kunde hjälpa mig och sa: vi vet inte vad det är för fel...
Tacksam för svar.
Kenneth Niklasson
Re: Laguna 1,8 -01 gasen hänger sig!
Oooops glömde, fick felmeddelande i displayen: fuel injection problem.
Kenneth Niklasson
Auktoriserad??? du skrev Volvoverkstad. Är det Renaultverkstad också? Helt olika felsökningsverktyg!knetknet wrote: Ska tilläggas att min lokala volvoverkstad inte kunde hjälpa mig och sa: vi vet inte vad det är för fel...
Utan att ha kört ngn styrdonsdiagnostik så skulle jag tro att signalen mellan gaspedal och spjällhus är boven.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag tror dom är auktoriserad för renault oxå dom har iaf gått in och felsökt med dator.......
Kenneth Niklasson