Styrväxel Renault 5 GTE
Moderator: Forumpolisen
Styrväxel Renault 5 GTE
God morgon!
Håller på att slänga i en B18ft i 5an. Dock har jag stött på ett problem jag inte lyckas lösa själv.
När jag ska skruva åt subframen så tar rattaxelknuten i styrväxeln. Även om jag tryckt i splinsen helt så fattas det dryga 5cm innan subframen ligger emot. Kan det vara så att volvo har annan styrväxel som sitter högre?
Tacksam för svar!
Håller på att slänga i en B18ft i 5an. Dock har jag stött på ett problem jag inte lyckas lösa själv.
När jag ska skruva åt subframen så tar rattaxelknuten i styrväxeln. Även om jag tryckt i splinsen helt så fattas det dryga 5cm innan subframen ligger emot. Kan det vara så att volvo har annan styrväxel som sitter högre?
Tacksam för svar!
Eric Rupnik - Renault 5 GTE pågående bygge
Re: Styrväxel Renault 5 GTE
Mycket möjligt. Varför inte slänga på volvomotorn på Renault-vaggan med alla hjulupphäningar och rätt växellåda etc?rupnikk wrote:God morgon!
Tacksam för svar!
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Volvomotorn sitter på Renaultvagga med rätt hjulupphängning mm. Suttit på en GTS innan men det ska ju inte spela nån roll?
Ratt axeln är utav teleskop modell ! . tryck ratt axel mot kupen och dra fast ramen . sen sätter du dit rattaxel .
Ohfan! Hade jag ingen aning om men det ska testas då!Bengt wrote:Ratt axeln är utav teleskop modell ! . tryck ratt axel mot kupen och dra fast ramen . sen sätter du dit rattaxel .
Tusen tack för hjälpen!
krockskyddrupnikk wrote:Ohfan! Hade jag ingen aning om men det ska testas då!Bengt wrote:Ratt axeln är utav teleskop modell ! . tryck ratt axel mot kupen och dra fast ramen . sen sätter du dit rattaxel .
Tusen tack för hjälpen!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Pfft! Är ju lite mjukt på ratten ju!Tony wrote:krockskyddrupnikk wrote:Ohfan! Hade jag ingen aning om men det ska testas då!Bengt wrote:Ratt axeln är utav teleskop modell ! . tryck ratt axel mot kupen och dra fast ramen . sen sätter du dit rattaxel .
Tusen tack för hjälpen!
Hoppas du inte har styrväxel från gts .. körde en txe och fick ratta som en galning för att svänga.rupnikk wrote:Volvomotorn sitter på Renaultvagga med rätt hjulupphängning mm. Suttit på en GTS innan men det ska ju inte spela nån roll?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st