Twingo, låser sig själv efter 1 minut
Moderator: Forumpolisen
-
Twingo, låser sig själv efter 1 minut
Hej! har ett extremt jobbigt problem, Min Twingo from -00 har någon automatisk låsning. När jag har låst upp bilen och inte satt på tändningen inom ca 1 minut, så läser han automatiskt alla dörrar. Och detta är lagomt kul när man har lagt nycklarna i förarstolen eller hunnit sätta dom i tändningslåset och går ut bilen. Finns det något sätt att avaktivera detta eller är detta en inte något standard?
Någon som har några idéer?
Någon som har några idéer?
Fredrik Björk
Re: Twingo, låser sig själv efter 1 minut
Tror att det är som så, att om du sätter i nyckeln i tändningslåset så känner den av detta. så vill du låsa in nyckeln så får du kasta in den i bilen och stänga dörren
Hursom på andra renaulter så tar man bort detta genom att hålla in låsknappen inne i bilen en tag (den som låser alla dörrar) då låser den bilen men håll in den ett tag till så skall spärren vara borta.
Hursom på andra renaulter så tar man bort detta genom att hålla in låsknappen inne i bilen en tag (den som låser alla dörrar) då låser den bilen men håll in den ett tag till så skall spärren vara borta.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Twingo, låser sig själv efter 1 minut
Detta är som sagt standard pånästan alla bilar. Om man låser upp bilen men inte rör dörrarna så låser den sig själv igen. I ditt fall så låser den sig fast du har öppnatdörren. Så jag skulle kolla så dörrkontakten fungera, alltså kolla om innerbelysning lyser när du öppnar dörren.
Annars tror bilen att du aldrig öppnade dörrn
Annars tror bilen att du aldrig öppnade dörrn
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: