Byta lampa till blinkers Renault Megane II -07
Moderator: Forumpolisen
-
Byta lampa till blinkers Renault Megane II -07
Har ikväll stått i timmar för att försöka byta lampa till vänster blinkers på min Megane -07. Fick efter mycket möda ut lampan och lamphållaren (först lampan, sen lamphållaren) men verkar helt jä*la omöjligt att få dit en ny lampa, en del av karossen är ju rakt bakom hålrummet lampan ska in i!!
Någon som lyckats med detta utan att lämna in bilen och blivid skinnad på kuppen?
Önskar tips från personer som VET hur detta ska gå till....
Tack på förhand
Någon som lyckats med detta utan att lämna in bilen och blivid skinnad på kuppen?
Önskar tips från personer som VET hur detta ska gå till....
Tack på förhand
Re: Byta lampa till blinkers Renault Megane II -07
borde väl vara samma som megane II -05 av med kofångaren (fronten) av med lampan...
samma som länken visar
http://www.meganesport.net/bumperandint ... rguide.htm
samma som länken visar
http://www.meganesport.net/bumperandint ... rguide.htm
Roger Nilsson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Precis som Roger N skriver så är arbetsbeskrivningen den att stötfångaren + strålkastaren skall demonteras för att byta lampa till blinkersen.
MEN.. har man starka nypor, smala fingrar och är en jävel på att vara fingerfärdig så går det att byta utan att demontera strålkastaren. Jag lyckas ibland och ibland inte.. Har jag inte fått bort lampan inom 5-10 min så tar jag alltid bort strålkastaren.
MEN.. har man starka nypor, smala fingrar och är en jävel på att vara fingerfärdig så går det att byta utan att demontera strålkastaren. Jag lyckas ibland och ibland inte.. Har jag inte fått bort lampan inom 5-10 min så tar jag alltid bort strålkastaren.
Johnny Söderström
-
Tack för vettiga tips, har som sagt fått bort lampan men får inte dit den nya. Går det att få en arbetsbeskrivning på hur man tar bort front samt lampinsats?
P.G Pettermark