81:ans PRV-motor vill ej starta.
Moderator: Forumpolisen
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
81:ans PRV-motor vill ej starta.
Mycket är gjort/bytt/renoverat men den vill ej starta
Ny bränslepump
Renoverad WUR (warm up regulator)
Renoverad bränslefördelare
Tvättade spridare
Startar och går på startgas men annars så bara tänder den till och dör direkt.
Motorn sitter i en Delorean.
Vad kan det bara för fel?
/Fredrik
Ny bränslepump
Renoverad WUR (warm up regulator)
Renoverad bränslefördelare
Tvättade spridare
Startar och går på startgas men annars så bara tänder den till och dör direkt.
Motorn sitter i en Delorean.
Vad kan det bara för fel?
/Fredrik
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Bosch K-jetronic superkänslig på rätt system och styrtryck. Koppla på mätutrustning och kolla alla trycken. Du kanske har skruvat bort dig på mängdskruven, motorn stannar på ett halvvarv fel åt ena eller andra hållet. Undertrycksystemet MÅSTE vara HELT tätt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Tack för svaret!
Bilen har varit på en verkstad i nästan ett år och dom har jobbat på den lite då och då, vet ej exakt vad som är gjort i detalj.
Om dom har kollat att det är rätt tryck ska jag låta vara osagt men dom har fixat vacumläckorna (undertrycksystem?) som fanns.
Vad behöver man för mätutrustning? Vilken är mängdskruven? Kan man kolla trycken om inte motorn startar?
Innan bilen la av helt gick den dåligt, kändes som att den misstände eller fick för lite soppa.
/Fredrik
Bilen har varit på en verkstad i nästan ett år och dom har jobbat på den lite då och då, vet ej exakt vad som är gjort i detalj.
Om dom har kollat att det är rätt tryck ska jag låta vara osagt men dom har fixat vacumläckorna (undertrycksystem?) som fanns.
Vad behöver man för mätutrustning? Vilken är mängdskruven? Kan man kolla trycken om inte motorn startar?
Innan bilen la av helt gick den dåligt, kändes som att den misstände eller fick för lite soppa.
/Fredrik
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Ja visst. Man ska testa systemtryck och styrtryck med stillastående motor. Man byglar bara bränslereläet.
Mängdskruven är insexskruven som påverkar armen mellan mätskivan och bränslemängdfördelaren.
Mängdskruven är insexskruven som påverkar armen mellan mätskivan och bränslemängdfördelaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Din verkstad råkar inte vara ambulerande?
/Fredrik
/Fredrik
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Nog för att man monterat dragkrok på köpebil i Paris och bytt några kamremsatser där innan man åkt hem. Samt lagat elsystemet bakom instrumentbrädan på en R25 Baccara i Mönchengladbach. Men nu får patienten komma till mig istället
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Synd, skulle verkligen behöva att någon som vet vad han/hon gör tittar på bilen. Du känner inte någon i Växjötrakten som är duktig på PRV:n?
/Fredrik
/Fredrik
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Är ju bara 13 mil från växjö, inte så långt att släpa patienten, kan säga att det är värt resan.hkc616 wrote:Synd, skulle verkligen behöva att någon som vet vad han/hon gör tittar på bilen. Du känner inte någon i Växjötrakten som är duktig på PRV:n?
/Fredrik
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Tvivlar inte på det.Tony wrote:Är ju bara 13 mil från växjö, inte så långt att släpa patienten, kan säga att det är värt resan.hkc616 wrote:Synd, skulle verkligen behöva att någon som vet vad han/hon gör tittar på bilen. Du känner inte någon i Växjötrakten som är duktig på PRV:n?
/Fredrik
/Fredrik
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Söker fortfarande
/Fredrik
/Fredrik
- hkc616
- Posts: 111
- Joined: 26 May 2012, 09:52
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
- Location: Moheda
- Contact:
Re: 81:ans PRV-motor vill ej starta.
Har idag testat att bygla så att pumpen går hela tiden (med tändning på) med en lös insprutare och samtidigt tryckt på "plattan" under luftrenaren. Vad jag har hört så ska det då komma bensin ur insprutaren men det kom inget alls.
Bränsletrycket går upp till strax under 20 psi.
Vad kan felet vara?
Skulle vara mycket tacksam för svar.
/Fredrik
Bränsletrycket går upp till strax under 20 psi.
Vad kan felet vara?
Skulle vara mycket tacksam för svar.
/Fredrik