Laguna 2001 startproblem!
Moderator: Forumpolisen
Laguna 2001 startproblem!
Hej! Jag hade varit ute och kört med bilen ca:30 min,kommer hem stänger av bilen tar ut kortet och låser bilen, kommer tillbaks efter 1 tim låser upp med kortet
sätter i kortet i "kortläsaren" (heter det så?) det händer ingen ting, "insert card" blinkar fortfarande i displayen,och röda lampan för startspärren? blinkar fortare och fortare,inget hjälper,kollar med mitt andra kort samma problem,bryter strömmen vid +polen i 2tim kopplar på strömmen igen bilen startar perfekt,VAD ÄR PROBLEMET tänk om det händer igen och man inte är hemma vid garaget,är det någon som vet något om detta,tacksam för svar.
Tommy
sätter i kortet i "kortläsaren" (heter det så?) det händer ingen ting, "insert card" blinkar fortfarande i displayen,och röda lampan för startspärren? blinkar fortare och fortare,inget hjälper,kollar med mitt andra kort samma problem,bryter strömmen vid +polen i 2tim kopplar på strömmen igen bilen startar perfekt,VAD ÄR PROBLEMET tänk om det händer igen och man inte är hemma vid garaget,är det någon som vet något om detta,tacksam för svar.
Tommy
treng
Re: Laguna 2001 startproblem!
Två vanliga fel är att kortläsaren är skitig eller felaktig.
Testa ta bort den och rengör kontaktstycket och kolla så läsaren är damm och smutsfri.
Annars är nog byte av läsaren nästa steg. Det kunde vara startspärren i nyckeln, men fungerar ingen av nycklarna är det läsaren.
Testa ta bort den och rengör kontaktstycket och kolla så läsaren är damm och smutsfri.
Annars är nog byte av läsaren nästa steg. Det kunde vara startspärren i nyckeln, men fungerar ingen av nycklarna är det läsaren.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
hade så på min andra laguna, fast nu har jag den kortläsaren i nuvarande bil, hade samma problem det enda jag gjorde var att vänta lite så funkade det, och det hände typ max 2-3 ggr på 17000mil.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack för era svar då vet jag att det är kortläsaren,skall lossa den och spraya den med elekronikspray.
treng