Hastighetsmätare fungerat inte megane 1,6 -97
Moderator: Forumpolisen
Hastighetsmätare fungerat inte megane 1,6 -97
Hastighetsmätaren har nu lagt av helt (megane 1,6e -97).Fungerade sista veckan lite till och från.Lossade givaren som konstaterades vara bränd nere vid stiften (hål bränt genom plasten).
Har införskaffat en ny givare men tycker inte att jag får ner den tillräckligt långt.
Har för mig att den gamla gick ner mycket djupare.
Övre o-ringen syns helt men det är nu tvärstopp att trycka ned både den nya och även den gamla.
Vad gör jag för fel?Mätaren fungerar fortfarande inte!!!
Har även provat att ta bort hullingarna på den nya givaren vilket saknades på den gamla.
Fungerar givaren trots att den inte går ner helt ?
Kan det vara något ytterligare fel med tanke på att gamla givaren råkat ut för en mindre härdsmälta.Kortis i något kopplingsstycke?
Var sitter detta i så fall?
Tacksam för lite hjälp!!!!!!
Har införskaffat en ny givare men tycker inte att jag får ner den tillräckligt långt.
Har för mig att den gamla gick ner mycket djupare.
Övre o-ringen syns helt men det är nu tvärstopp att trycka ned både den nya och även den gamla.
Vad gör jag för fel?Mätaren fungerar fortfarande inte!!!
Har även provat att ta bort hullingarna på den nya givaren vilket saknades på den gamla.
Fungerar givaren trots att den inte går ner helt ?
Kan det vara något ytterligare fel med tanke på att gamla givaren råkat ut för en mindre härdsmälta.Kortis i något kopplingsstycke?
Var sitter detta i så fall?
Tacksam för lite hjälp!!!!!!
Roland Ohlsson
Re: Hastighetsmätare fungerat inte megane 1,6 -97
Glapp i kontaktstycket vid torpedväggen brukar vara vanligt.
Thomas Åkerlund
Bakom batteriet??? Eller sitter kopplingsstycket på annat ställe?
Roland Ohlsson
Brukar vara bakom batteriet. Men glapp där brukar påverka övriga instrument också. Kanske givaren som inte sitter riktigt bra?
Thomas Åkerlund
OK tack för tipset!
Ska kolla om jag hittar något glapp alt. oxidering där.
Ska kolla om jag hittar något glapp alt. oxidering där.
Roland Ohlsson