Fläktmotstånd Scenic 02

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
stefanscenic

Fläktmotstånd Scenic 02

Post by stefanscenic »

Jag har lokaliserat värmefläktmotståndet på min scenic men den sitter verkligen svåråtkomligt ( på passagerarsidan till höger om luftfiltret . När jag läst Engelska forum så ser det inte ut som det som jag köpt på bildelsbasen ......

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=23446182

(ovan bild är inte exakt samma men liknande )

Frågan är om jag har köpt fel ? Vad är det isåfall som jag köpt ? Måste jag köpa ett direkt från bilia ? Går det att komma åt det utan att jag måste ta bort krockkudden ?

Tacksam för svar från någon som har scenic 02 och verligen vet hur det ser ut .
Stefan Ståhl - Har Renault Scenic 02
Tony
Forumpolis

Re: Fläktmotstånd Scenic 02

Post by Tony »

stefanscenic wrote:Jag har lokaliserat värmefläktmotståndet på min scenic men den sitter verkligen svåråtkomligt ( på passagerarsidan till höger om luftfiltret . När jag läst Engelska forum så ser det inte ut som det som jag köpt på bildelsbasen ......

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=23446182

(ovan bild är inte exakt samma men liknande )

Frågan är om jag har köpt fel ? Vad är det isåfall som jag köpt ? Måste jag köpa ett direkt från bilia ? Går det att komma åt det utan att jag måste ta bort krockkudden ?

Tacksam för svar från någon som har scenic 02 och verligen vet hur det ser ut .
sitter skruv uppe vid högtalar gallren ta bort dom så lyfter du av överdelen på instrumentbrädan, tar typ 1min så ser du motståndet på passagerarsidan.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
stefanscenic

Post by stefanscenic »

Jag ska ta bort instrumentbrädan på lördag och se efter , har tagit bort den förut men tyckte mig inte se något som liknade den ....ligger under isolering? Det finns ju ett annat motstånd vid sidan av luftfiltret också med en grön plastbeklädnad och ett lött motstånd i ena änden , ska man byta det också ? Det är däremot bra mycket värre att komma åt [smilie=001_07.gif]
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

stefanscenic wrote:Jag ska ta bort instrumentbrädan på lördag och se efter , har tagit bort den förut men tyckte mig inte se något som liknade den ....ligger under isolering? Det finns ju ett annat motstånd vid sidan av luftfiltret också med en grön plastbeklädnad och ett lött motstånd i ena änden , ska man byta det också ? Det är däremot bra mycket värre att komma åt [smilie=001_07.gif]
sitter en luftkanal i vägen,den tog vi bort när vi bytte motstånd, känner inte igen det motståndet alls, kommer bara ihåg att det var en kontakt man fick koppla i under instrumentpanelen fick ligga på golvet och sticka upp den och motståndet satt under luftkanalen lättsynligt när överdelen och luftkanalen var borta.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Majzolla

Post by Majzolla »

Den som du hade på bilden ser annorlunda ut än den jag fick tag på på skroten för 250kr... Som tur är så har jag smala armar för den satt ganska illa till... Hoppas att du får dit den!!!!! :D
Majzan
stefanscenic

Post by stefanscenic »

Jodå , fått dit den ....beställt via bilia 1381:- :´( . Ska skicka upp bilder på proceduren snart .
Post Reply