Otroligt säckig bak, Scenic -99
Moderator: Forumpolisen
Otroligt säckig bak, Scenic -99
Hej!
Jag har en Scenic -99 som är otroligt låg bak. Hälften av däckgummit försvinner innanför skärmkanten.
Jag pratade med en Renault-verkstad och killen där sa att en eller flera torsionsstavar troligtvis gått av. Så nu undrar jag....
Finns det inte enbart nya stavar att köpa och byta själv? Eller, är det någon som bytt bakaxel själv på en sådan? Tar det lång tid och hur svårt är det?
Har skruvat en del själv så helt grön är jag inte, men har heller aldrig förr haft en fransk bil.
Mvh Nina
Jag har en Scenic -99 som är otroligt låg bak. Hälften av däckgummit försvinner innanför skärmkanten.
Jag pratade med en Renault-verkstad och killen där sa att en eller flera torsionsstavar troligtvis gått av. Så nu undrar jag....
Finns det inte enbart nya stavar att köpa och byta själv? Eller, är det någon som bytt bakaxel själv på en sådan? Tar det lång tid och hur svårt är det?
Har skruvat en del själv så helt grön är jag inte, men har heller aldrig förr haft en fransk bil.
Mvh Nina

Nina Gabrielsson
Re: Otroligt säckig bak, Scenic -99
jag tycker inte det är svårt men allt är ju relativt, 4bultar som håller axeln ,bromsrör och handbromsvajrar,bultar till stötdämparna så är man klar..bäst är nog att byta helaaxeln för jag tror inte bara det är någon stav som är dålig..Ninis74 wrote:Hej!
Mvh Nina
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Otroligt säckig bak, Scenic -99
Tack för det snabba svaret!
Har kollat lite efter begagnade axlar och priserna är helt klart överkomliga om man jämför med vad en verkstad skulle ta. Ska nog ge mig på detta... tror jag
Har kollat lite efter begagnade axlar och priserna är helt klart överkomliga om man jämför med vad en verkstad skulle ta. Ska nog ge mig på detta... tror jag

Nina Gabrielsson