Att byta batteri på Laguna 2 -2004
Moderator: Forumpolisen
Att byta batteri på Laguna 2 -2004
Hej
Batteriet på min Laguna2-2004 verkar vara död. Försökte att återuppleva den med laddaren utan lycka. Vill byta den nu. Kollade hur den sitter och fattade inte hur den ska låsas upp. Uppskattar alla råd och tips!
MVH
Batteriet på min Laguna2-2004 verkar vara död. Försökte att återuppleva den med laddaren utan lycka. Vill byta den nu. Kollade hur den sitter och fattade inte hur den ska låsas upp. Uppskattar alla råd och tips!
MVH
Alex Akoulov
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Att byta batteri på Laguna 2 -2004
Ingen raketforskning precis
13mm hylsa med förlängare och spärrskaft för att skruva lös låsbygeln. Sedan en 10mm blocknyckel för att lossa polskorna.
13mm hylsa med förlängare och spärrskaft för att skruva lös låsbygeln. Sedan en 10mm blocknyckel för att lossa polskorna.
Johnny Söderström
Du glömmde..Starbright wrote:Ingen raketforskning precis
-Det finns ett handtag att dra i vid A-stolpen också
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tack allihopa! Hoppas fixar den.
Det finns en extrakabel som är kopplad till toppen av batteriet. Alltså en som har inte med ström att göra. Vad är den för och hur låser man upp den?
MVH
Det finns en extrakabel som är kopplad till toppen av batteriet. Alltså en som har inte med ström att göra. Vad är den för och hur låser man upp den?
MVH
Alex Akoulov
Det är ingen kabel. Det är ett rör / slang den ventilerar bort knallgas som bildas i batteriet. Slangen mynnar ut vid hjulhuset vf.
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tack, men hur kopplar jag bort den / sätter tullbacks på det nya batteriet_Dennis wrote:Det är ingen kabel. Det är ett rör / slang den ventilerar bort knallgas som bildas i batteriet. Slangen mynnar ut vid hjulhuset vf.
MVH
Alex Akoulov
finns det ingen på det nya batteriet så behövs den intepripps wrote:Tack, men hur kopplar jag bort den / sätter tullbacks på det nya batteriet_Dennis wrote:Det är ingen kabel. Det är ett rör / slang den ventilerar bort knallgas som bildas i batteriet. Slangen mynnar ut vid hjulhuset vf.
MVH
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Är det bara dra ut den från gamla och låta ligga den lös i motorutrymme?Tony wrote:finns det ingen på det nya batteriet så behövs den intepripps wrote:Tack, men hur kopplar jag bort den / sätter tullbacks på det nya batteriet_Dennis wrote:Det är ingen kabel. Det är ett rör / slang den ventilerar bort knallgas som bildas i batteriet. Slangen mynnar ut vid hjulhuset vf.
MVH
Lite förvirrad!
MVH
Alex Akoulov
Hej igen.
Det är bara att erkänna att jag är hopplös.
Batteriet är nu borttagen men jag lyckas inte att plocka bort klämman på minus polen. Jag kommer inte åt skruvmuttern med nåt verktyg. Den är gömd under nån typ plasthållare. Någon tips uppskattas mycket.
MVH
Batteriet är nu borttagen men jag lyckas inte att plocka bort klämman på minus polen. Jag kommer inte åt skruvmuttern med nåt verktyg. Den är gömd under nån typ plasthållare. Någon tips uppskattas mycket.
MVH
Alex Akoulov
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Svårt att komma åt med vare sig blocknyckel eller lednyckel.
Men med ett litet 1/4" spärrskaft och lång hylsa /liten hylsa med förlängare kommer man åt skruven för att lossa på polklamman.
Glöm inte göra rent polskorna och smörja in dem med batteripolfett innan montering.
Serriöst, 16 juni skapade du denna tråd och har fortfarande inte lyckats byta batteri ?
skall på sin höjd ta 15 min.
Men med ett litet 1/4" spärrskaft och lång hylsa /liten hylsa med förlängare kommer man åt skruven för att lossa på polklamman.
Glöm inte göra rent polskorna och smörja in dem med batteripolfett innan montering.
Serriöst, 16 juni skapade du denna tråd och har fortfarande inte lyckats byta batteri ?
skall på sin höjd ta 15 min.
Johnny Söderström
Kan du inte be om hjälp?känner du ingen som kan hjälpa dig. du har haft 2månader på dig och ännu inte lyckats med att byta batteriet.pripps wrote:Hej igen.
MVH
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Jag sa ju att jag är hopplös. Hade annat att göra under tiden. ingen ursäkt förstås men det är forum om Renault och inte om personliga svagheter, I alla fall uppskattar jag alla som svarar på mina dumma frågor.
MVH
N.B.
A propås känner du ingen som kan hjälpa dig. Svaret är negativ.
MVH
N.B.
A propås känner du ingen som kan hjälpa dig. Svaret är negativ.
Alex Akoulov