Problem med femmans växel Laguna -00
Moderator: Forumpolisen
Problem med femmans växel Laguna -00
Jag har ett problem med femmans växel på en Laguna -00, den går ej att lägga i, tidigare har 3 och 4 hoppat ur vid körning. Kan det vara något med länkaget från spak till låda?
Michael Lundaahl
Re: Problem med femmans växel Laguna -00
Har testat att lägga i femman direkt på lådan, men den går inte i. Finns det något mer det kan vara förutom havererad låda?
Michael Lundaahl
ta bort kåpan till 5e drevet och kolla att det sitter fast.Ludde3d wrote:Ingen som har erfarenhet av detta?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Har redan gjort det, gaffeln till femman har gett med sig pga för lite olja i lådan
Michael Lundaahl
Vet du om det går att få tag i en sådan som reservdel?
Michael Lundaahl
ingen aningen men dom har en massa lådor på skroten i Hedemora.Ludde3d wrote:Vet du om det går att få tag i en sådan som reservdel?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Ser ut som att det blir ett lådbyte, någon som vet om lådan passar från en Laguna 1.6 -99? Min bil är en 1.8 -00 med motorkod F4P-760! Eller är de så att alla lådor passar mellan alla årsmodeller?
Michael Lundaahl
skulle tro att dom passar, MEN tänk på utväxlingen.. jag skulle sätta dit en med rätt kod..Ludde3d wrote:Ser ut som att det blir ett lådbyte, någon som vet om lådan passar från en Laguna 1.6 -99? Min bil är en 1.8 -00 med motorkod F4P-760! Eller är de så att alla lådor passar mellan alla årsmodeller?
Ok, vart hittar jag koden? Är det gruppkoden som syns om jag tex söker på regnr på mekonomens hemsida?
Michael Lundaahl