Hål i motorn!
Moderator: Forumpolisen
-
Hål i motorn!
Hej
Ny på forumet och måste först berömma berörda för ett bra sådant.
Hur som haver, har haft en Kangoo 2000 ett tag i företaget och inte haft tid för än nu att titta lite närmare på den och upptäckte till min förskräckelse att det var ett borrat? hål i toppen? med massa oljespill från det? Har kollat oljan och den är på ok nivå. Varför är det hål enligt bilderna??
Ny på forumet och måste först berömma berörda för ett bra sådant.
Hur som haver, har haft en Kangoo 2000 ett tag i företaget och inte haft tid för än nu att titta lite närmare på den och upptäckte till min förskräckelse att det var ett borrat? hål i toppen? med massa oljespill från det? Har kollat oljan och den är på ok nivå. Varför är det hål enligt bilderna??
Christopher W.Pike
Re: Hål i motorn!
Du behöver nog inte oroa dig. Det verkar som det inte är hål i motorn utan i din luftburk. Hur hålet har kommit dit har jag ingen aning om. Oljespillet kan vara vevhusoljespill vilket är också helt normalt. Denna oljedimma ska ju självklart vara på insidan burken, men fuktar lite genom hålet.
Lösning: 3 cm eltejp
Lösning: 3 cm eltejp
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-