Larmet går inte att stänga av
Moderator: Forumpolisen
Larmet går inte att stänga av
Jag skulle byta batteri i min Megane 2003. När jag lossade jordkabeln gick larmet igång. Det hjälpte inte att sätta tillbaka jordkabeln. Efter en stund tystnade larmet men så snart jag öppnade en dörr gick det igång igen. Har ingen betydelse om jag användedr fjärrkontroll eller nyckel för att låsa upp.
Några ideer. Måste man tänka på något speciellt när man skall byta batteri?
Några ideer. Måste man tänka på något speciellt när man skall byta batteri?
Gunnar Norell
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Larmet går inte att stänga av
Cobra-larm eller ngt annat märke? typ DEFA eller Carguard
Larmsirénen aktiverades nog för att larmet var aktiverat då du kopplade loss batteriet.
Detta tolkar Sirenen som ett försök till att koppla bort larmet genom att klippa av en batterikabel.
Men tack vare ett inbyggt batteri så kan sirenen aktiveras iaf.
Prova lossa batteriet igen.. lägg på polen och prova lås/lås upp bilen. larmet borde avaktiveras då.
Om inte, ja då är det nog ngt fel på larmet/sirenen.
Larmsirénen aktiverades nog för att larmet var aktiverat då du kopplade loss batteriet.
Detta tolkar Sirenen som ett försök till att koppla bort larmet genom att klippa av en batterikabel.
Men tack vare ett inbyggt batteri så kan sirenen aktiveras iaf.
Prova lossa batteriet igen.. lägg på polen och prova lås/lås upp bilen. larmet borde avaktiveras då.
Om inte, ja då är det nog ngt fel på larmet/sirenen.
Johnny Söderström
Tack för ditt svar
Larmet är ett DEFA. Vad jag kommit fram till nu efter diverse tester är att det troligen inte är fel på larmet utan att problemet är att jag inte kan använda fjärrkontrollen till att låsa eller öppna. Jag tror att när jag lossade batteriet så försvann syncningen mellan nyckel och imobileisern. Nyckel har jag testat så den fungerar. Har du någon aning om hur man synkar fjärrkontrollen? Det går inte att låsa bilen innifrån via knappen på frontpanelen.
Larmet är ett DEFA. Vad jag kommit fram till nu efter diverse tester är att det troligen inte är fel på larmet utan att problemet är att jag inte kan använda fjärrkontrollen till att låsa eller öppna. Jag tror att när jag lossade batteriet så försvann syncningen mellan nyckel och imobileisern. Nyckel har jag testat så den fungerar. Har du någon aning om hur man synkar fjärrkontrollen? Det går inte att låsa bilen innifrån via knappen på frontpanelen.
Gunnar Norell
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Vad jag vet måste du slå in själva pin-koden till larmet.
Skall finnas på en vit lapp i din bil.
1. Lås upp bilen och öppna dörren. Larmet utlöses!
2. Slå PÅ och AV tändningen 5 gånger i snabb
följd. Lysdioden blinkar snabt.
Tändningen är nu AV.
3. Slå på tändningen. Låt lysdioden blinka det antal
gånger som motsvarar det första siffran i PIN-
koden. Slå AV tändningen.
4. Slå PÅ tändningen igen och forsätt med pkt. 3 för
de övriga siffrorna i PIN-kod. Vid korrekt inmatad
PIN-kod avaktiveras larmet. Vid fel inmatad PIN-
kod, börja om från punkt 3.
När du kommit så här långt skall du slå på tändningen igen och samtidigt trycka in båda knapp A och B samtidigt. Ljud signal skall ges och blinksignal
Klart
Obs! Detta kanske inte är beskrivningen för just ditt larm, men går nog till på liknande sätt iaf.
Kolla på DEFA:s hemsida annars för där finns info.
Skall finnas på en vit lapp i din bil.
1. Lås upp bilen och öppna dörren. Larmet utlöses!
2. Slå PÅ och AV tändningen 5 gånger i snabb
följd. Lysdioden blinkar snabt.
Tändningen är nu AV.
3. Slå på tändningen. Låt lysdioden blinka det antal
gånger som motsvarar det första siffran i PIN-
koden. Slå AV tändningen.
4. Slå PÅ tändningen igen och forsätt med pkt. 3 för
de övriga siffrorna i PIN-kod. Vid korrekt inmatad
PIN-kod avaktiveras larmet. Vid fel inmatad PIN-
kod, börja om från punkt 3.
När du kommit så här långt skall du slå på tändningen igen och samtidigt trycka in båda knapp A och B samtidigt. Ljud signal skall ges och blinksignal
Klart
Obs! Detta kanske inte är beskrivningen för just ditt larm, men går nog till på liknande sätt iaf.
Kolla på DEFA:s hemsida annars för där finns info.
Johnny Söderström
Tack Johnny, när snöovädret avtagit skall jag åka ut dit bilen är uppställd och prova. Återkommer om resultatet.
Gunnar Norell
Tack för alla goda råd. Problemet löste sig när jag fick nycklarna omprogrammerade.
Gunnar Norell