Clio -97 1.4 startar ej helt plötsligt!
Moderator: Forumpolisen
Clio -97 1.4 startar ej helt plötsligt!
Min Clio vägrade starta när jag väntade på bilbesiktning!!!
Några tips?
Gått som en klocka men nu tänder den inte alls eller får ingen soppa.
Motor går runt hur fint som helst men inte en endaste tändning.
20 innan startade helt perfekt.
En vecka tidigare startade den inte heller men då vred jag bara av tändningen och försökte på nytt och då startade den hur fint som helst.
Tändning? Bränslepump?
Var sitter bränslepumpen? i plastlocket ovanförtanken under baksätet?
Har inte testat om den får gnista.
Vågar man bogsera en automat hem, 5km?
Hjälp!
/ David, Bromma
Några tips?
Gått som en klocka men nu tänder den inte alls eller får ingen soppa.
Motor går runt hur fint som helst men inte en endaste tändning.
20 innan startade helt perfekt.
En vecka tidigare startade den inte heller men då vred jag bara av tändningen och försökte på nytt och då startade den hur fint som helst.
Tändning? Bränslepump?
Var sitter bränslepumpen? i plastlocket ovanförtanken under baksätet?
Har inte testat om den får gnista.
Vågar man bogsera en automat hem, 5km?
Hjälp!
/ David, Bromma
David, Bromma
Clio -97 1.4 Automat
Clio -97 1.4 Automat
Re: Clio -97 1.4 startar ej helt plötsligt!
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
Instämmer ovan, ett billigt och enkelt problem att lösa. Synd att inte alla är så
Caspar Kähäri
Karlstad
Meganefreak
Karlstad
Meganefreak
Får man sånna här "binära" problem då?
Antingen går den som en klocka eller som idag startar inte alls, tuggar bara runt på startmotorn utan att tända en gång...
Bilen har aldrig gått orent eller misstänt lite grann innan.
Mvh David
Antingen går den som en klocka eller som idag startar inte alls, tuggar bara runt på startmotorn utan att tända en gång...
Mvh David
David, Bromma
Clio -97 1.4 Automat
Clio -97 1.4 Automat
Japp testa rycka lite i sladden till den kan funka ett tag iaf.dagur wrote:Får man sånna här "binära" problem då?
Mvh David
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Den bil jag kör idag fick jag rätt mycket billiga p g a detta. Alltid gått fint i motor enda problemet var att den ibland inte startade. Kan inte säga om det hände oftare att den inte startade - efter varmkörning - men det kostade mig 200kr och 1 år senare så har den aldrig inte startat sen bytet.
Det kan räcka med att plocka loss den och rengöra stiftet. Följ instruktioner i länken ovan och testa.
Det kan räcka med att plocka loss den och rengöra stiftet. Följ instruktioner i länken ovan och testa.
Caspar Kähäri
Karlstad
Meganefreak
Karlstad
Meganefreak
Är tändlägesgivare och detta samma typ av pryl?!
http://www.autokatalogen.se/afw/bromma/ ... dNo=297507
Hittar inget annat lämpligt hos Autoexperten.
Tack för bra svar förresten! Löser dom dessutom mitt problem blir det guldstjärna
http://www.autokatalogen.se/afw/bromma/ ... dNo=297507
Hittar inget annat lämpligt hos Autoexperten.
Tack för bra svar förresten! Löser dom dessutom mitt problem blir det guldstjärna
David, Bromma
Clio -97 1.4 Automat
Clio -97 1.4 Automat
Ser så ut. Vevaxelgivare, tändlägesgivare, impulsgivare, kamaxelsensor - kärt barn har många namn
Jag frågade efter impulsgivare på verkstad och jag blev rättad med att det heter "vevaxelgivare"...
Jag frågade efter impulsgivare på verkstad och jag blev rättad med att det heter "vevaxelgivare"...
Caspar Kähäri
Karlstad
Meganefreak
Karlstad
Meganefreak
När jag plockat loss givaren, kan jag mäta upp den för att se om den fungerar eller är helt paj?!
Verkar vara en speciell givare för oss "lyckligt lottade" som kör automat som kostar 880kr ist för 600kr (Autoexperten) så jag vill inte byta om jag inte behöver.
Verkar vara en speciell givare för oss "lyckligt lottade" som kör automat som kostar 880kr ist för 600kr (Autoexperten) så jag vill inte byta om jag inte behöver.
David, Bromma
Clio -97 1.4 Automat
Clio -97 1.4 Automat
Låter konstigt att det skulle vara en annan givare, men fullt möjligt. Kolla med Autofrance på 042-20 16 20 istället. Han har bra priser. Är du dessutom medlem i klubben så får du rabatt.dagur wrote:När jag plockat loss givaren, kan jag mäta upp den för att se om den fungerar eller är helt paj?!
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
det är en annan givare.Joakim16v wrote:Låter konstigt att det skulle vara en annan givare, men fullt möjligt. Kolla med Autofrance på 042-20 16 20 istället. Han har bra priser. Är du dessutom medlem i klubben så får du rabatt.dagur wrote:När jag plockat loss givaren, kan jag mäta upp den för att se om den fungerar eller är helt paj?!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st