R5 Gts hastighetswire av vid växellåda
Moderator: Forumpolisen
R5 Gts hastighetswire av vid växellåda
Hej,
jag har ett väldigt irriterande och jobbigt problem.
Sökt här på forumet angående byte av hastighetswire, och hittade en bra beskrivning tyckte jag.
Problemet jag fick nu vid bytet var att vajern släppte från "alufästet" i växellådan... och lämnade en stump kvar...
JA jag tog bort sprinten innan jag försökte få loss den.
Så nu har jag försökt smörja, vrida, rycka, dra, knacka utan att något händer med "stumpen"... mer än att den sakta men säkert bryts ner bit för bit... Men det är inte så mycket mer kvar snart att ta tag i....
Och jag har verkligen ingen lust att plocka ner lådan pga wiren....
Tips nån? Går det få loss skiten?
tack på förhand
jag har ett väldigt irriterande och jobbigt problem.
Sökt här på forumet angående byte av hastighetswire, och hittade en bra beskrivning tyckte jag.
Problemet jag fick nu vid bytet var att vajern släppte från "alufästet" i växellådan... och lämnade en stump kvar...
JA jag tog bort sprinten innan jag försökte få loss den.
Så nu har jag försökt smörja, vrida, rycka, dra, knacka utan att något händer med "stumpen"... mer än att den sakta men säkert bryts ner bit för bit... Men det är inte så mycket mer kvar snart att ta tag i....
Och jag har verkligen ingen lust att plocka ner lådan pga wiren....
Tips nån? Går det få loss skiten?
tack på förhand
//pimman\\
Re: R5 Gts hastighetswire av vid växellåda
har den fått gutta sig i rostlösare ?? tyvärr är det bara att rycka och bända och dra som gäller,du får göra samma som även om lådan är ur, den brukar ärja fast, har för mig att det är en metallände på vajern och lådan är i alu, gissa hur bra det blir efter 20-30 år.. har för mig att jag fick borra lite i min men då hade jag tagit ur drivlinan,man vill inte ha i massa skräp ner i lådan
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: R5 Gts hastighetswire av vid växellåda
Misstänkte detta...
Jag har dränkt den i rostlösare och dragit och slitit, får försöka vidare med andra ord.
Det är ett helvete med alu och metall ja, sitter som berget när det ärgat..
Men, med andra ord så får jag fortsätta slita och hoppas jag får ur den utan att sk*t trillar ner och utan att dra ner lådan.
tack för svar!
Jag har dränkt den i rostlösare och dragit och slitit, får försöka vidare med andra ord.
Det är ett helvete med alu och metall ja, sitter som berget när det ärgat..
Men, med andra ord så får jag fortsätta slita och hoppas jag får ur den utan att sk*t trillar ner och utan att dra ner lådan.
tack för svar!
//pimman\\