Laguna Problem

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Lasse67

Laguna Problem

Post by Lasse67 »

Hej.
När jag startade min Laguna 2,0T 2006 en morgon gick det dåligt det lät som den inte gick på alla cylindrar, efter ett tag fick jag "check emission" och motorlampan blinkade. Ringde verkstaden, dom trodde det var en tändspole som hade lagt av. På vägen till verkstaden började även "check ESP", men framme vid verkstaden var felen som bortblåsta. Dom läste ut felkoder och kollade kontakter i tändsystemet, och till sist bytade dom en tändspole. Körde sen en 15 mil på kvällen och allt var bra. Nästa morgon var det samma fel igen, återbesök hos verkstaden där den stod några dagar, när jag hämtade den hade dom flyttat runt och rengjort bränslespridarna. Och bilen gick felfri igen hem. Nästa morgon startade bilen felfri, på väg till jobbet efter ca 7 mil kom felet igen "check emission" och "check ESP" och motorsymbolen blinkade stannade bilen en minut och sedan startade igen felen kvarstod, med jag stod dumt till så jag körde en liten bit och då slocknade varningarna igen och bilen gick normalt resten av dom 10 milen till jobbet. nu tror verkstaden att det är motorstyrboxen.
Kan det vara det? Någon som har haft nåt liknande fel eller har någon bra ide.
kan det vara jordfel och i så fall var.
Hoppas att det finns en lösning hos någon, det är dyrt på verkstaden.
Lars Henrysson
Grevie
Tony
Forumpolis

Re: Laguna Problem

Post by Tony »

Det räcker med ett inlägg för samma problem.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply