Bränsleproblem med single-point -97

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Clioförare
Posts: 2
Joined: 11 Mar 2012, 12:28
Location: Ekolsund

Bränsleproblem med single-point -97

Post by Clioförare »

Hej

Jag är Gustav och bor i Enköping Och behöver hjälp

fick en Clio från grannen med dåliga bromsar och en rostig tröskel.

Körde hem den och in i garaget sen blev det en ny huvudbromscylinder och renovering av ok. Skruvade i hopp allt, blåste ren luftfilter och burk, kappade bort all rost i trösken sen skulle jag köra ut föra att slipa. Startade, gick någon sekund sen stanade den, har nu lokaliserat att det är insprutningen som inte får någon signal. har mätt upp omh och det stämmer och när man kopplar 12v på så öppnar den, häller man bensin i insuget går den en stund.

Så min fråga, vad är det som styr 12v signalen in till sprutet,kan det var så enkelt som någon givare eller är det datan som get upp?


Mvh
Gustav
Boende i : Enköping
Heter : Gustav Lindström
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Bränsleproblem med single-point -97

Post by Tony »

Clioförare wrote:Hej

Jag är Gustav och bor i Enköping Och behöver hjälp

fick en Clio från grannen med dåliga bromsar och en rostig tröskel.

Körde hem den och in i garaget sen blev det en ny huvudbromscylinder och renovering av ok. Skruvade i hopp allt, blåste ren luftfilter och burk, kappade bort all rost i trösken sen skulle jag köra ut föra att slipa. Startade, gick någon sekund sen stanade den, har nu lokaliserat att det är insprutningen som inte får någon signal. har mätt upp omh och det stämmer och när man kopplar 12v på så öppnar den, häller man bensin i insuget går den en stund.

Så min fråga, vad är det som styr 12v signalen in till sprutet,kan det var så enkelt som någon givare eller är det datan som get upp?


Mvh
Gustav
låter som startspärr, avaktiveras med fjärren, lås och lås upp med fjärren och pröva starta.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Clioförare
Posts: 2
Joined: 11 Mar 2012, 12:28
Location: Ekolsund

Re: Bränsleproblem med single-point -97

Post by Clioförare »

Tack

Ja man får se det positiva i det hela nu vet jag iaf hur motor är upp byggd


vet inte om du kommer läsa detta men har även en Clio gti från -92 som jag fick i samma veva, som dom tappa nyklarna till.

Har tagit bort täningslåset och byglat kablarna bara och den går fint.
min fråga är det ingen start spärr på den då?
och i så fall är det bara att plugga i ett nytt lås?

och tack en en gång
det är alltid änklare en man tror
Boende i : Enköping
Heter : Gustav Lindström
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Bränsleproblem med single-point -97

Post by Tony »

Clioförare wrote:Tack

Ja man får se det positiva i det hela nu vet jag iaf hur motor är upp byggd


vet inte om du kommer läsa detta men har även en Clio gti från -92 som jag fick i samma veva, som dom tappa nyklarna till.

Har tagit bort täningslåset och byglat kablarna bara och den går fint.
min fråga är det ingen start spärr på den då?
och i så fall är det bara att plugga i ett nytt lås?

och tack en en gång
det är alltid änklare en man tror
Ingen startspärr på dom, bara byta lås.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Bränsleproblem med single-point -97

Post by Dennis »

Clio gti???
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply