Drivaxel R Trafic -85 demontering?
Moderator: Forumpolisen
Drivaxel R Trafic -85 demontering?
Har en husbil byggd på R Trafic chassi -85, Har satt en S8U motor i den och skall nu para ihop den med UN1 låda.
Kruxet är att UN1 lådan är 10cm smalare än originalet. Drivaxlarna är för korta och skall förlängas 5cm. Splinen mot lådan är identiska men inte mot hjulen, annars hade R Espace V6 -92 axlar passat i längden. De är smalare vid hjulen.
Har försökt demontera drivknuten men konstruktionen är en gåta för mig. Har en Espace handbok där två olika system finns, men ingen av dem är rätt.
I den här som jag har fanns en lås clipps och en fjädrande tapp, men hur jag än gör så lossnar den inte.
Några förslag?
Kruxet är att UN1 lådan är 10cm smalare än originalet. Drivaxlarna är för korta och skall förlängas 5cm. Splinen mot lådan är identiska men inte mot hjulen, annars hade R Espace V6 -92 axlar passat i längden. De är smalare vid hjulen.
Har försökt demontera drivknuten men konstruktionen är en gåta för mig. Har en Espace handbok där två olika system finns, men ingen av dem är rätt.
I den här som jag har fanns en lås clipps och en fjädrande tapp, men hur jag än gör så lossnar den inte.
Några förslag?
Re: Drivaxel R Trafic -85 demontering?
Här på forumet brukar vi tycka att man ska presentera sig! Trevligare så
Mc Aber är det nog ingen som vill ha med att göra. Läs forumreglerna och gör om gör rätt.
Mc Aber är det nog ingen som vill ha med att göra. Läs forumreglerna och gör om gör rätt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Det var ju ett precist svar på frågan!
Vad är det för skillnad om man använder signaturen McAber eller Olle Svensson?
Var ute efter sakfrågan, inte formalia kring gud vet vad. Om jag syndar mot något så är det väl upp till moderatorn att ta det med mig, eller talar du för alla andra också?
Vad är det för skillnad om man använder signaturen McAber eller Olle Svensson?
Var ute efter sakfrågan, inte formalia kring gud vet vad. Om jag syndar mot något så är det väl upp till moderatorn att ta det med mig, eller talar du för alla andra också?
Är det verkligen ingen som har demonterat drivknutar?