Ingen värme, Laguna -97
Moderator: Forumpolisen
-
Ingen värme, Laguna -97
När jag köpte bilen så gick värmen i bilen igång efter en stund, 10-15 minuter. Nu har värmen lagt av helt.
Hur ofta ska man byta kupéfilter? Det är senast bytt i oktober 2010.
Tänkte börja med att kolla om det är smutsigt/igenkletat så nu behöver jag veta vart kupéfiltret sitter i en Renault Laguna -97. Någon som vet? Står inget i instruktionsboken.
Hittade kupefiltret. Hur ska det se ut för att fungera bra?
Hur ofta ska man byta kupéfilter? Det är senast bytt i oktober 2010.
Tänkte börja med att kolla om det är smutsigt/igenkletat så nu behöver jag veta vart kupéfiltret sitter i en Renault Laguna -97. Någon som vet? Står inget i instruktionsboken.
Hittade kupefiltret. Hur ska det se ut för att fungera bra?
David Sjöstrand
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Ingen värme, Laguna -97
Rent och snyggt och inte så som det där gör.. men ett skitigt/igensatt kupéfilter gör "bara" att det kommer in mindre med luft in i bilen och har inget att göra med hur varmt det blir. Om det känns som om det blåser ordentligt från ventilationsmunstyckena så är det nog inte där felet ligger.
Blåser det lite dåligt kanske filtret är orsaken. Filtret sitter ju där för att fånga upp damm och pollen etc från att ta sig in i bilens kupé.
Blåser det lite dåligt kanske filtret är orsaken. Filtret sitter ju där för att fånga upp damm och pollen etc från att ta sig in i bilens kupé.
Johnny Söderström
Re: Ingen värme, Laguna -97
Av alla trådar jag läst om laguna I med dålig värme så är det värmepaketet som geggat igen, du kan pröva att få lite bättre värme genom att ta bort slangarna till paketet och spola med vattenslang, funkar inte det så får man byta värmepaketet
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen