styrled/kulled, Scenic-98
Moderator: Forumpolisen
styrled/kulled, Scenic-98
Hej, har en Scenic-98 som ska besiktigas om en månad. Jag fick ett erbjudande om en gratis förbesiktning på Renault i Jönköping. Gratis är ju bra, så jag bokade en tid. De upptäckte glapp i yttre styrled vänster fram och glapp i kulled höger fram.
Är ju ingen större fena på bilar, men yttre styrled vet jag vad det är, men kulled, är det ett annat namn för styrled....
Tänkte köpa grejorna på Autofrance och be en jobbarkompis byta. Autofrance vet säkert vad det är för grejor, men här på forumet finns det ju kunskap så det står härliga till!
Jag fick ett pris på Renault, men tyckte det var rätt dyrt med tanke på bilens skick i övrigt. Det är ju en "till och från jobbet bil" med diverse skönhetsfläckar...
Men jag åker 9 mil varje dag t.o.r till jobbet och den funkar utmärkt för det ändamålet.
Mikael//
Är ju ingen större fena på bilar, men yttre styrled vet jag vad det är, men kulled, är det ett annat namn för styrled....
Tänkte köpa grejorna på Autofrance och be en jobbarkompis byta. Autofrance vet säkert vad det är för grejor, men här på forumet finns det ju kunskap så det står härliga till!
Jag fick ett pris på Renault, men tyckte det var rätt dyrt med tanke på bilens skick i övrigt. Det är ju en "till och från jobbet bil" med diverse skönhetsfläckar...
Men jag åker 9 mil varje dag t.o.r till jobbet och den funkar utmärkt för det ändamålet.
Mikael//
mikael persson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: styrled/kulled, Scenic-98
Kulleden är detsamma som spindelled.
Vad som menas är alltså att den undre länkarmens kulled (spindelleden) glappar.
På din variant kan man byta ut bara själva spindelleden utan att behöva byta hela länkarmen.
På lite nyare bilar går ej detta utan man får byta hela länkarmen, vilket kostar mer.
Vad som menas är alltså att den undre länkarmens kulled (spindelleden) glappar.
På din variant kan man byta ut bara själva spindelleden utan att behöva byta hela länkarmen.
På lite nyare bilar går ej detta utan man får byta hela länkarmen, vilket kostar mer.
Johnny Söderström
Re: styrled/kulled, Scenic-98
Tackar Starbright! Då blir det ett samtal till Benny på Autofrance och övertala min jobbarkompis!!
Ha en bra dag!
Mikael//
Ha en bra dag!
Mikael//
mikael persson