Mappning

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
liljeblad

Mappning

Post by liljeblad »

Jag har lite planer på att bygga om motorn i min Clio sport -00

Finns det någon firma i sverige som är duktiga på att mappa renault?

Det som står på önskelistan är: Ny kam, Grenrör från 182hk clio, Sportkat, Sportsystem. Eventuellt mer beroende på vad som kommer fram under byggets gång.
Syftet med bilen är högt effektuttag utan turbotjafs och för bankörning, men ska ändå kunna gå igenom SBP så den är gatlegal.
Christoffer Liljeblad
Clio Sport 172
Tony
Forumpolis

Re: Mappning

Post by Tony »

liljeblad wrote:Jag har lite planer på att bygga om motorn i min Clio sport -00

Det som står på önskelistan är: Ny kam, Grenrör från 182hk clio, Sportkat, Sportsystem. Eventuellt mer beroende på vad som kommer fram under byggets gång.
Syftet med bilen är högt effektuttag utan turbotjafs och för bankörning, men ska ändå kunna gå igenom SBP så den är gatlegal.
trimma på avstånd http://www.fastchip.nl/
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
liljeblad

Post by liljeblad »

Hmmm med så mycket modifieringar så känns det som jag vill ha lite mer seriös mappning för att få ut maximalt av ändringarna :lol:
Christoffer Liljeblad
Clio Sport 172
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Tony wrote:
liljeblad wrote:Jag har lite planer på att bygga om motorn i min Clio sport -00

trimma på avstånd http://www.fastchip.nl/
Sitter väl Sagem 3000 i den? och då kan väl Tomas justera boxen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

liljeblad wrote:Hmmm med så mycket modifieringar så känns det som jag vill ha lite mer seriös mappning för att få ut maximalt av ändringarna :lol:
vet en som har en 182 med trimkammar avgas och lite andra mods, sitter diff,bur lättad coilover. Han kör med det till sin box, det är inget garagetrim utan en välkänd trimmare. Dessutom kan man justera efter varje mod utan att åka och mappa om.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

liljeblad

Post by liljeblad »

Tony wrote:
liljeblad wrote:Hmmm med så mycket modifieringar så känns det som jag vill ha lite mer seriös mappning för att få ut maximalt av ändringarna :lol:
vet en som har en 182 med trimkammar avgas och lite andra mods, sitter diff,bur lättad coilover. Han kör med det till sin box, det är inget garagetrim utan en välkänd trimmare. Dessutom kan man justera efter varje mod utan att åka och mappa om.
Okej, men är det lätt att justera det själv då?
Christoffer Liljeblad
Clio Sport 172
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

liljeblad wrote:
Tony wrote:
Okej, men är det lätt att justera det själv då?
vet inte riktigt hur det funkar,tror boxen loggar parametrar och man måste få justeringarna på mail. börja med att kolla om det funkar med din box,sen kan du kolla på rejsa kolla efter dignell han har clio, han vet hur det funkar.

liljeblad

Post by liljeblad »

liljeblad wrote:Okej, men är det lätt att justera det själv då?
Tony wrote: vet inte riktigt hur det funkar,tror boxen loggar parametrar och man måste få justeringarna på mail. börja med att kolla om det funkar med din box,sen kan du kolla på rejsa kolla efter dignell han har clio, han vet hur det funkar.
Tack för hjälpen, ska kolla upp detta när det är dags :)
Christoffer Liljeblad
Clio Sport 172
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Autotech mappar Renault vet ja.. Finns i trollhättan
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply