Instrumentpanelen släcktes på Senicen
Moderator: Forumpolisen
Instrumentpanelen släcktes på Senicen
Behöver hjälp med vem som lagar en släckt instrumentpanel på
en Renault Grand Senic -04. Plötsligt började allt blinka och nu
är den släckt!!
Har läst mig till att det är ett vanligt fel på Senic 04-05, men vem lagar....
Hälsar och hoppas på hjälp
säger Ronnie
en Renault Grand Senic -04. Plötsligt började allt blinka och nu
är den släckt!!
Har läst mig till att det är ett vanligt fel på Senic 04-05, men vem lagar....
Hälsar och hoppas på hjälp
säger Ronnie
Ronnie Smith
Re: Instrumentpanelen släcktes på Senicen
Då det var ett tag sen du ställde frågan kanske du redan har fått hjälp...
Pröva med renault/volvoverkstaden då renault har goodwill upp till 13000 mil på instrument cluster du betalar då endast 10% av vad ett nytt kostar ca 1700sek
Pröva med renault/volvoverkstaden då renault har goodwill upp till 13000 mil på instrument cluster du betalar då endast 10% av vad ett nytt kostar ca 1700sek
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Hej,
nu har jag också drabbats av den här farsoten på min Scenic -06 som gått knappt 9000mil.
Efter mycket tjat och referenser till det engelska programmet blev jag preliminärt erbjuden 60% goodwill-rabatt, men jag måste först låta Renault felsöka innan de kan ge slutgiltigt besked. En rabatt på 60% innebär ändå att jag måste betala ca 5000 kr vilket jag tycker är hutlöst för ett fabrikationsfel.
Renaults ohjälpsamma attityd gör att jag antagligen låter reparera instrumentet hos t.ex. OBD-tuning och sedan säljer och (tyvärr) lämnar Renault.
Är det någon som nyligen lyckats få något vettigare besked från Renault?
Skulle vara intressant att veta hur många Scenicar i Sverige som haft felet, ett fall för janne Josefsson?
nu har jag också drabbats av den här farsoten på min Scenic -06 som gått knappt 9000mil.
Efter mycket tjat och referenser till det engelska programmet blev jag preliminärt erbjuden 60% goodwill-rabatt, men jag måste först låta Renault felsöka innan de kan ge slutgiltigt besked. En rabatt på 60% innebär ändå att jag måste betala ca 5000 kr vilket jag tycker är hutlöst för ett fabrikationsfel.
Renaults ohjälpsamma attityd gör att jag antagligen låter reparera instrumentet hos t.ex. OBD-tuning och sedan säljer och (tyvärr) lämnar Renault.
Är det någon som nyligen lyckats få något vettigare besked från Renault?
Skulle vara intressant att veta hur många Scenicar i Sverige som haft felet, ett fall för janne Josefsson?
Kenneth Löth
Kan meddela att jag hade detta fel på,försommaren dvs att hela instrumentet blev svart
Kontaktade då renault nordic som hänvisade till att jag måste vända mig till rejmes i örebro
Som i sin tur skulle kontakta renault nordoc.
Fick avslag Pga av att jag inte haft för mycket fel under en 3årsperiod
Dvs reparationer utöver det normala servicarna.
De hela kostade mig 9000:- minus 2000:- som jag hade på,ett sånt där man får mellanåt
Från renault
Jag håller fullständigt med er andra när detta fel är ett välkänt
Problem,, mycke dåligt av renault
Frågade dessutom rejmes om garantin på,det nya instrumentet
Fick svar att det var 1 års garanti, på en detalj som normalt borde
Vara bilensl livslängd
Bernte
Kontaktade då renault nordic som hänvisade till att jag måste vända mig till rejmes i örebro
Som i sin tur skulle kontakta renault nordoc.
Fick avslag Pga av att jag inte haft för mycket fel under en 3årsperiod
Dvs reparationer utöver det normala servicarna.
De hela kostade mig 9000:- minus 2000:- som jag hade på,ett sånt där man får mellanåt
Från renault
Jag håller fullständigt med er andra när detta fel är ett välkänt
Problem,, mycke dåligt av renault
Frågade dessutom rejmes om garantin på,det nya instrumentet
Fick svar att det var 1 års garanti, på en detalj som normalt borde
Vara bilensl livslängd
Bernte
Bernt Lindström
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Tråkigt dyrt. Betydligt billigare att skicka instrumentet till någon oberoende reparatör. Finns ett antal som reparerar instrumentet.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.