Bromsproblem Scenic -02
Moderator: Forumpolisen
Bromsproblem Scenic -02
Dags igen med problembilen, vår 02:a.
Vid inbromsning en dag började bromspedalen sjunka mer än vanligt ett par gånger men rättade till sig igen, Kvällen efter ringer frun på väg från jobbet och säger att pedalen går i botten. Jag åker till henne och konstaterar att så är fallet men att en viss bromsverkan finns, men långt ned. Forslar hem bilen, får upp den på en lyft och konstaterar att bromsverkan finns på vänster fram och höger bak. De två andra hjulen rullar glatt på när jag snurrar dem trots att pedalen är i botten.(Bromskretsarna diagonalt, eller?)
Jag såg ett litet läckage i en av krökarna till bromsröret som leder till vänster bakhjul. Byte av rör och luftning, men problemet kvarstår..........
Vätskebehållaren blev aldrig helt tom.
Några bra idéer?
Vid inbromsning en dag började bromspedalen sjunka mer än vanligt ett par gånger men rättade till sig igen, Kvällen efter ringer frun på väg från jobbet och säger att pedalen går i botten. Jag åker till henne och konstaterar att så är fallet men att en viss bromsverkan finns, men långt ned. Forslar hem bilen, får upp den på en lyft och konstaterar att bromsverkan finns på vänster fram och höger bak. De två andra hjulen rullar glatt på när jag snurrar dem trots att pedalen är i botten.(Bromskretsarna diagonalt, eller?)
Jag såg ett litet läckage i en av krökarna till bromsröret som leder till vänster bakhjul. Byte av rör och luftning, men problemet kvarstår..........
Vätskebehållaren blev aldrig helt tom.
Några bra idéer?
Harry Honkanen -Billdal
Familjens bilar:
Renault Captur 1.3 TCe EDC, 150hk, 2019
Renault Mégane II 1,6 16V Expression E85 Touring -09 Manuell
Renault Mégane-02 I Grandtour 1,8 16
Familjens bilar:
Renault Captur 1.3 TCe EDC, 150hk, 2019
Renault Mégane II 1,6 16V Expression E85 Touring -09 Manuell
Renault Mégane-02 I Grandtour 1,8 16
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Bromsproblem Scenic -02
Har du luftat hela bromssystemet? och ja det är diagonal indelat.
Johnny Söderström