Hej från Mex. Funderar på en R8
Moderator: Forumpolisen
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Jaha gubbar(och käringer?), nu har man letat o letat och funnit en R tio istället som ser lockande ut.
Förhandlar lite med killen som äger den. Bifogar bilder, verkar fattas en del grejer på den, tex stötfångare och blinkersglas, samt att han har installerat runda ljus, ska väl vara fyrkantiga? Och med xenonljus, som jag inte är så förtjust i, men det går ju att ordna rätt enkelt.
I övrigt ser den himla fin ut. Inte kikat på den ännu eftersom den är 8 timmars bilfärd från hemmet.
Förhandlar lite med killen som äger den. Bifogar bilder, verkar fattas en del grejer på den, tex stötfångare och blinkersglas, samt att han har installerat runda ljus, ska väl vara fyrkantiga? Och med xenonljus, som jag inte är så förtjust i, men det går ju att ordna rätt enkelt.
I övrigt ser den himla fin ut. Inte kikat på den ännu eftersom den är 8 timmars bilfärd från hemmet.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Om man har tillgång till motor etc. Svårt som tusan här. Blir till att importera från US eller EU. Så jag vill helst ha en hyfsat felfri. Bättre att spendera lite mer på en fungerande nästan komplett bil än börja med projek. Om man inte har obegränsad kassa förstås. Men om man kan passa in en annan motor så kanske...mange wrote:då är de kanske rostfria vilket är bra hänga in en motor och fixa lite bromsar går kanske inte fort men är inget evighetsprojekt.
VW boxers finns det ju gott om...
Eller Nissan Sunny motorer som det dräller av på skrotarna med.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Men mexiko Eskorter borde väl finnas. de motorena bygger väl på renaultmotorena har jag för mig (är väl typ en renaultmotor men med mer kubik).
Men håller med bättre att köpa en "färdig " bil
En R10 är inte snygg men denna var väl iaf lite tuff. De tidiga har runda lysen och blinkers med form som det silvriga bredvis lampan på denna. de senare har fyrkantiga och fyrantiga blinkers under
Men håller med bättre att köpa en "färdig " bil
En R10 är inte snygg men denna var väl iaf lite tuff. De tidiga har runda lysen och blinkers med form som det silvriga bredvis lampan på denna. de senare har fyrkantiga och fyrantiga blinkers under
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Vilken Escort tänker du på?
Rwd Mk1/2 som i Europa? De fanns aldrig här, är jag nästan 100% säker på, däremot fanns det ju en modell i Europa som hetter Mexiko, efter Fords rallyframgångar i Panamerican Rallye eller nåt åt det hållet.
De Escorter jag sett är nåt fult bygge på den från börja fula skolådeliknande Brasilienbyggda framhjulsdrivna Escort vi hade i Sverige på åttiotalet.
Och jo, R10 är fin den med, jag tycker ju tom ibland att R12 är snygg trots denna bils uppenbara strävan att inte vara det...
Rwd Mk1/2 som i Europa? De fanns aldrig här, är jag nästan 100% säker på, däremot fanns det ju en modell i Europa som hetter Mexiko, efter Fords rallyframgångar i Panamerican Rallye eller nåt åt det hållet.
De Escorter jag sett är nåt fult bygge på den från börja fula skolådeliknande Brasilienbyggda framhjulsdrivna Escort vi hade i Sverige på åttiotalet.
Och jo, R10 är fin den med, jag tycker ju tom ibland att R12 är snygg trots denna bils uppenbara strävan att inte vara det...
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Och nu när jag tänker efter igen så kan det ju vara så att om det är x-flow motorn från Ford du tänker på, så satt den ju i Brasilien Fordarna ett tag... Kan vara värt att kolla in.
Edit: Lite Google och Escort såldes endast på nittiotalet här verkar det som.
Edit: Lite Google och Escort såldes endast på nittiotalet här verkar det som.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
När jag tänker efter så är de Brasilenbyggda jag menar. De hette väl LX här i sverige. De motorena skall vara väldigt lika renaultmotorena vet iaf att man kan använda innan mätet i en sådan till en renault motor ( med ytterst få ändringar) så en sådan borde man kunna få att passa. Dock så är de väldigt långslagiga så om de är roliga återstår att se
Haha jo men en R12 blir fin den med om den heter Gordini
Haha jo men en R12 blir fin den med om den heter Gordini
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Det låter som om det skulle kunna vara x-flow motorerna då. Men jag har aldrig hört att de satt i nåt annat än Ford. Jag har ju själv en dylik med blåst toppackning(väntar på att bli fixad vid nästa sverigebesök).mange wrote:När jag tänker efter så är de Brasilenbyggda jag menar. De hette väl LX här i sverige. De motorena skall vara väldigt lika renaultmotorena vet iaf att man kan använda innan mätet i en sådan till en renault motor ( med ytterst få ändringar) så en sådan borde man kunna få att passa. Dock så är de väldigt långslagiga så om de är roliga återstår att se
Haha jo men en R12 blir fin den med om den heter Gordini
Eller så är det nån trist variant av CVH-motorerna Ford hade.
Men hursomhelst, finns inte i Mexiko. Dock hittade jag en smälld ZX12 idag i tidningen, tror du lådan håller för 190 hästar? Om man är snäll?
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
nja är ingen ford motor i grunden och ingen x flow. jaja finns de inte där så blir det ju svårt
160 hk de håller nog en stund iaf
160 hk de håller nog en stund iaf
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Hej från Mex. Funderar på en R8
Sorry, 161,2 hk.... Om man ska vara petig...mange wrote:nja är ingen ford motor i grunden och ingen x flow. jaja finns de inte där så blir det ju svårt
160 hk de håller nog en stund iaf