Handbroms
Moderator: Forumpolisen
Handbroms
Hej!
Jag behöver antagligen byta (eller dra åt?) handbromsen på min Renault Clio 1,2 från 00. Vad kan detta komma att kosta på ett ungefär?
Pris är naturligtvis relativt och jag kommer att ringa min verkstad och fråga, innan dess är dock kvalificerade gissningar välkommet.
Jag vill inte byta den själv utan kommer att lämna in den.
Så, någon som har en bil liknande min och fått handbromsen åtgärdad?
Jag behöver antagligen byta (eller dra åt?) handbromsen på min Renault Clio 1,2 från 00. Vad kan detta komma att kosta på ett ungefär?
Pris är naturligtvis relativt och jag kommer att ringa min verkstad och fråga, innan dess är dock kvalificerade gissningar välkommet.
Therés Johansson
Re: Handbroms
'Sada wrote:Hej!
Hej.
Att dra åt handbromsen via vajerjustering är ju en simpel åtgärd.
Men är bromsbackar slitna och bromsoket i behov av renovering så kan det kosta mer.
Hissa upp bilen och dra bort 2 bakdäck samt plocka ner och kolla slitage rengöra och justera vajarna.
Tja max 1 timmes efektivt jobb.
Men som sagt det är endast en fiktiv tidsåtgång. Visa gör det på längre och kortare tid.
Mvh:LG
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Det är fel att spänna vajrarna, självjustetering skall klara det, om inte så är det något fel.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hur lätt (ni) än tycker att det är så kommer jag inte att göra det själv. Det jag undrar är om någon har en god kvalificerad gissning på vad verkstaden tar på att åtgärda felet.
Therés Johansson
Varje gissning på de uppgifter du gett blir okvalificerad!
Du måste komma med mer fakta. Har du varit på Bilbesiktningen och fått påpekanden?
Varför tror du justering behövs ? Tar inte handbromsen? Fungerar färdbromsen, bak också? Är det skivbroms eller trumbroms bak?
Och som Tony sa det är självjustering på handbromsen så om den inte tar eller tar för högt upp är något fel och behöver repareras inte bara justeras.
// Göte J
Du måste komma med mer fakta. Har du varit på Bilbesiktningen och fått påpekanden?
Varför tror du justering behövs ? Tar inte handbromsen? Fungerar färdbromsen, bak också? Är det skivbroms eller trumbroms bak?
Och som Tony sa det är självjustering på handbromsen så om den inte tar eller tar för högt upp är något fel och behöver repareras inte bara justeras.
// Göte J