Renault Megane -96
Moderator: Forumpolisen
Renault Megane -96
Hej!
Jag har problem med min Renault Megane -96.
Det läcker ifrån avgassystemet, närmare bestämt det främre röret som går ifrån grenröret ner till katalysatorn.
Problemet är den "fläns" som sitter runt röret som man använder för att skruva fast röret med grenröret, den är sönderrostad. Har försökt laga med pasta och sån där bandage. Men det funkade inte speciellt bra.
Har tittat runt på mekonomen/biltema men dom säljer inte det främre röret...tycker det är helt otroligt...det är ju bara ett rör och den där flänsen som jag behöver..inte ens röret utan enbart flänsen...
Någon som vet om det går att få tag på en sådan någonstans?
Jag har problem med min Renault Megane -96.
Det läcker ifrån avgassystemet, närmare bestämt det främre röret som går ifrån grenröret ner till katalysatorn.
Problemet är den "fläns" som sitter runt röret som man använder för att skruva fast röret med grenröret, den är sönderrostad. Har försökt laga med pasta och sån där bandage. Men det funkade inte speciellt bra.
Har tittat runt på mekonomen/biltema men dom säljer inte det främre röret...tycker det är helt otroligt...det är ju bara ett rör och den där flänsen som jag behöver..inte ens röret utan enbart flänsen...
Någon som vet om det går att få tag på en sådan någonstans?
Mattias Andersson
Re: Renault Megane -96
Kolla med Autofrance. 042-201620
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991