Hjälp!! Min nyköpta kangoo har startproblem 1.9diesel 1998
Moderator: Forumpolisen
Hjälp!! Min nyköpta kangoo har startproblem 1.9diesel 1998
hej alla ! jag har köpt en kangoo diesel från 1998 som är väldigt svårstartad.när den ändå startar så går den skitdåligt! idag har jag märkt att en typ givare som sitter på dieselpumpen läcker bränsle ordentligt.vet nån om detta kan va orsak så att bilen är svårstartad och går dåligt eller har ni nån annan förklaring vad kan det bero på??
mvh jojje
mvh jojje
josip broz
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Hjälp!! Min nyköpta kangoo har startproblem 1.9diesel 1998
Kan bero på dåligt bränsletryck. Byt "givaren" som läcker, kan vara riskfyllt att köra så.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: Hjälp!! Min nyköpta kangoo har startproblem 1.9diesel 1998
På en diesel måste bränslesystemet vara absolut tätt! Kommer det in luft i systemet så blir motorn jättesvårstartad.
Glödstift kan också vara en orsak, men täta bränslet först.
Glödstift kan också vara en orsak, men täta bränslet först.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Hjälp!! Min nyköpta kangoo har startproblem 1.9diesel 19
vore trevligt å höra hur historien slutade sisåhär ca 1år senare finns fler som har liknande problemcice wrote:hej alla ! jag har köpt en kangoo diesel från 1998 som är väldigt svårstartad.när den ändå startar så går den skitdåligt! idag har jag märkt att en typ givare som sitter på dieselpumpen läcker bränsle ordentligt.vet nån om detta kan va orsak så att bilen är svårstartad och går dåligt eller har ni nån annan förklaring vad kan det bero på??
mvh jojje
Mats Näsman