Ingen elhiss fungerar
Moderator: Forumpolisen
Ingen elhiss fungerar
Jag har precis köpt mig en renault laguna 2002-modell. Behövde en bil akut och fick en med en massa fel som måste fixas. Och jag är helt okunnig när det kommer till bilar!
Bl.a så funkar inte någon av elhissarna. När jag trycker på knapparna så låter det. Men inget av fönstrena vevas ner. Måste jag byta vajjer på alla rutorna? Eller borde det vara fel på bara ett ställe som leder till allt?
Är det något som man kan göra själv, genom att kolla någon "lär dig mecka bil - for dummies"-bok? Eller är det komplicerat och bör lämnas in på verkstad?
Bl.a så funkar inte någon av elhissarna. När jag trycker på knapparna så låter det. Men inget av fönstrena vevas ner. Måste jag byta vajjer på alla rutorna? Eller borde det vara fel på bara ett ställe som leder till allt?
Är det något som man kan göra själv, genom att kolla någon "lär dig mecka bil - for dummies"-bok? Eller är det komplicerat och bör lämnas in på verkstad?
Jessica MB
Re: Ingen elhiss fungerar
om det låter i dörren så borde motorn gå, kvittar det om du kör centralt från förardörren eller lokalt från respektive dörr? jag köpte reservdelar till elhiss för 200kr från ebay i england, kanske kan beställa till någon i sverigeJess wrote:Jag har precis köpt mig en renault laguna 2002-modell. Behövde en bil akut och fick en med en massa fel som måste fixas. Och jag är helt okunnig när det kommer till bilar!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Ingen elhiss fungerar
Nu har vi öppnat alla dörrar för att kolla. De bakre elhissarna funkar nu. Vet inte varför. Antar att dom bara inte satt ikopplade ordentligt. Men de kan bara styras från förardörren.
De främre måste vi byta ut. Eller motorn funkar men "kabeln" är sönderrostad på bägge.
Men nu får vi iaf in luft i bilen genom de bakre fönstrena. =)
När vi ändå höll på i dörrarna så skulle vi justera låset på ena bakdörren, som inte fungerade. Så det skruvades på den grejen som gör att man bara kan öppna dörren inifrån. Men nu går det inte att öppna dörren alls istället. Haha.. Men antar att jag får söka efter det svaret i en annan tråd.
De främre måste vi byta ut. Eller motorn funkar men "kabeln" är sönderrostad på bägge.
Men nu får vi iaf in luft i bilen genom de bakre fönstrena. =)
När vi ändå höll på i dörrarna så skulle vi justera låset på ena bakdörren, som inte fungerade. Så det skruvades på den grejen som gör att man bara kan öppna dörren inifrån. Men nu går det inte att öppna dörren alls istället. Haha.. Men antar att jag får söka efter det svaret i en annan tråd.
Jessica MB