Byte kamrem Megane
Moderator: Forumpolisen
Byte kamrem Megane
Min 02:a fyller 10 år efter ha gått snart 15 000 mil och det börjar bli dags för andra kamremsbytet. När jag kollar Mekonomen finns flera delar att köpa: själva kamremmen, kamremsats med vevaxelskruv och spännskruv, löprulle. Finns även en sträckare för bil med AC (vilket min har). Hur mycket är det skäl att byta egentligen?
Kent Öhrn, Värnamo
Megane 1,5 dCi 90hk -11
Megane 1,5 dCi 90hk -11
Re: Byte kamrem Megane
allt anser jag, spara in på några kronor i sammanhanget, när man kan få riskera att byta motor istället, glöm inte vattenpumpAquila wrote:Min 02:a fyller 10 år efter ha gått snart 15 000 mil och det börjar bli dags för andra kamremsbytet. När jag kollar Mekonomen finns flera delar att köpa: själva kamremmen, kamremsats med vevaxelskruv och spännskruv, löprulle. Finns även en sträckare för bil med AC (vilket min har). Hur mycket är det skäl att byta egentligen?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack Tony, utifrån dina tips har jag kollat med verkstaden och fått ett pris på 6400:-. Det omfattar byte av kamremsatsen och vattenpumpen + ytterligare en drivrem.
Kent Öhrn, Värnamo
Megane 1,5 dCi 90hk -11
Megane 1,5 dCi 90hk -11
Aquila wrote:Tack Tony, utifrån dina tips har jag kollat med verkstaden och fått ett pris på 6400:-. Det omfattar byte av kamremsatsen och vattenpumpen + ytterligare en drivrem.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st