Varvstopp vid 3000varv
Moderator: Forumpolisen
Varvstopp vid 3000varv
Hej,
Jag har ett problem med min clio. När man kör så hoppar helt plötsligt varvstoppet i vid 3000 varv på varje växel.
+ att ibland när jag ska starta bilen så hoppar startspärren i. har bytt svänghjulsgivaren i tron om att det skulle va den men problemet kvarstår.
Har haft den inne på felsökning men tycker inte att detta har gjort mig så mycket klokare. Har inte felkoderna till hands i skrivande stund men jag går in och lägger till dessa så fort jag hinner.
Hoppas det finns några vetigaa förslag på vad det kan vara för fel..
Mvh
Tobias
Jag har ett problem med min clio. När man kör så hoppar helt plötsligt varvstoppet i vid 3000 varv på varje växel.
+ att ibland när jag ska starta bilen så hoppar startspärren i. har bytt svänghjulsgivaren i tron om att det skulle va den men problemet kvarstår.
Har haft den inne på felsökning men tycker inte att detta har gjort mig så mycket klokare. Har inte felkoderna till hands i skrivande stund men jag går in och lägger till dessa så fort jag hinner.
Hoppas det finns några vetigaa förslag på vad det kan vara för fel..
Mvh
Tobias
Re: Varvstopp vid 3000varv
Det låter som att motorn går in i Limp-home läge. Vad det beror på är svårt att veta, men en trasig tändspole kan vara en orsak om du har individuella sådana på din bil. Årsmodell och motor skulle vara bra att veta för fortsatt rådgivning.
Lägg också in hela ditt namn i signaturen i enlighet med forumets regler, så blir alla glada.
Lägg också in hela ditt namn i signaturen i enlighet med forumets regler, så blir alla glada.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Varvstopp vid 3000varv
Fyller i med lite mer info.
Tändspolarna är bytta allihop (dom är separata) har pratat med flera bilmeckar men alla kliar sig i huvudet.
Här kommer fel koderna från fel sökningen.
024 Hastighets givare.
125 Gaspedal läges givare.
136 Bromspedal läges givare.
129 Gaspedal läges givare.
235 konsta farthållare en av bromspedal givare
sen har han som gjort felsökningen skrivit (inter mitten ta)
Detta är ren Grekiska för mig
Bilen är en Renault Clio 1.6 årsmodell 2002
Hälsningar
Tändspolarna är bytta allihop (dom är separata) har pratat med flera bilmeckar men alla kliar sig i huvudet.
Här kommer fel koderna från fel sökningen.
024 Hastighets givare.
125 Gaspedal läges givare.
136 Bromspedal läges givare.
129 Gaspedal läges givare.
235 konsta farthållare en av bromspedal givare
sen har han som gjort felsökningen skrivit (inter mitten ta)
Detta är ren Grekiska för mig
Bilen är en Renault Clio 1.6 årsmodell 2002
Hälsningar
Tobias Förnerud
Varvstopp vid 3000varv
Hej igen,
Att tillägga är att varv stoppet hoppar i efter 15-20 minuters körning sen lite när som.. Om man stänger av bilen och slår på den igen så försvinner problemet.
Hälsningar
Att tillägga är att varv stoppet hoppar i efter 15-20 minuters körning sen lite när som.. Om man stänger av bilen och slår på den igen så försvinner problemet.
Hälsningar
Tobias Förnerud
Re: Varvstopp vid 3000varv
Kabelskarven vid pedalstället, ett vanligt fel. Klipp av en kabel isänder och löd i hop dem med lödkrympförband.
Startspärrfelet är ngt. annat.
Startspärrfelet är ngt. annat.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem