Ja i denna uppdatering så borde allt vara provkört och klart. Provkört är det men inte klart. Så länge som man hade gaspådrag på 5'n så var allt frid och fröjd men när man släppte så hoppa den ur??. Nu började det kännas lite brottom för på lördag är det konbana på Västerviks flygfält. Igår, torsdag hjälpte Tony mig med att ta ur drivlinan igen, så jag ännu en gång kunde disikera växellådan. Jag var tvungen att fixa ett vattenpump och kamremsbyte på en Meg. under dagen också!!
Efter lite mätande på växelförarens spel så kunde konstateras att den var sliten med på följd att när det blev retarderande kraft på 5'n drev så för mådde inte växelföraren att hålla igreppsringen i läge. Kollade med diverse andra växelförare som jag hade liggandes från Gordini / 17TS och 18 lådor om det var något som var hyfsat likt så man kunde modifiera det så det passade men... Negativt
Snilleblixt dök upp i skallen om att chimsa ut hela drevsatsen motsvarande slitaget och chimsbrickor började letas

Drog ihop allt igen och monterade tillbaka drivlinan, fyllde vätskor och provstartade på lyften igår kväll, verkade ok
Provkörning i morse och allt ok
Nu hoppas vi på torr asfalt på Västerviks flygfält i morgon, för vansinnes vad hala R-däcken är i regnvädret vi har idag