Värme i Renault Laguna

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Erikerik

Värme i Renault Laguna

Post by Erikerik »

Hej. Jag har en Renault Laguna -97 1,8RT. med AC. Och jag får ingen värme i bilen. båda slangarna som går in till värmepaketet vid torpedväggen är varma. Jag antar att jag måste spola ur värmepaketet. men Plastkopplingen vid torpedväggen går inte att få lös. Jag har provat WD40, Varmvatten,kallvatten. dom lossnar inte. och man vill ju inte ta med polygrip heller då drar man väl sönder kopplingen. Så är det någon som har några tips hur jag kan få lös plastkopplingen som sitter vid torpedväggen?

MVH Erik.
Erik ERIK
Dennis
Forumpolis

Re: Värme i Renault Laguna

Post by Dennis »

Du trycker på den svarta plastflärpen där den blå tungan är upphängd som i ett gångjärn. Lite sprayolja vid röranslutningarna kan vara bra också.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Erikerik

Re: Värme i Renault Laguna

Post by Erikerik »

Dennis wrote:Du trycker på den svarta plastflärpen där den blå tungan är upphängd som i ett gångjärn. Lite sprayolja vid röranslutningarna kan vara bra också.

Hej. tack för snabbt svar. ska jag trycka på plastflärpen med fingrarna eller en tång. för jag provade att trycka med handen men det gick inte att rubba den var helt fast ändå. ska jag trycka hårt och sen dra rätt ut samtidigt eller ska jag lirka ut den på något sätt.?

Hej igen. jag har tryckt på plastflärpen det händer ingenting. jag har lirkat, jag har använt WD40. jag har använt en böjd skruvmejsel för att vara säker på att jag tryck in flärpen ordenligt. nej. den rör sig inte 1 millimeter. den är helt helt fast Det verkar helt totalt omöjligt att få lös den. om jag klipper slangarna som går ut från plasthöljet och spolar rent. sedan skarvar dom med ett plaströr kan ju kanske gå. vad tror ni?.
Erik ERIK
Post Reply