park. bromselände höger bak Grand Scenic -04
Moderator: Forumpolisen
-
park. bromselände höger bak Grand Scenic -04
Först och främst VARFÖR köpte vi denna bil. Bara bara problem hela tiden. De facto - bilen har ALDRIG varit felfri i vår ägo under 3 år. Och googlar man och pratar runt lite så förstår man att man inte är ensam. Renault saknar kvalitet - enkelt. Aldrig mer en Renault!!! Nu det senaste ( förutom 3x fönsterhissar, 2x huvuddisplay 2x tändspolar ...)parkeringsbroms hö bak ur funktion. Ser ut som självjusterande med skivor och ok (sadel). Vajerns hölje är upprostat och hela vajern glappar vilket gör att den inte tar när elmotorklumpen bak skall låsa den. Jag har kollat vajern vilken inte ser rostig ut och löper lätt. På displayen i bilen - när den vill lysa- så indikerar den parking brake fault .
När jag drar i handbromsen så "bottnar" vajerinfästningen mot ett anhåll på oket vilket hindrar vajern att bromsa skivan vilken du kan snurra för hand när den är åtdragen /på..
Vad göra? En yxa i motorhuven??
Elände 2- jag var på väg till verkstaden då huvuddisplayen slocknade - tack för kaffet- nu var det dax igen alltså. Meken sa att felet är här och så pekade han på Renaultmärket fram och hänvisade till blocket. Sedan slog han till uppepå och displ. vaknade till liv igen ca 15 min sedan fladdra den in i sin törnrosa sömn igen.
Har lust att pissa på mig i förarsätet när jag pratat färdigt med meken och fått en prisuppgift på den beggade "nya" displayen. När skall detta sluta???
Tacksam för svar
mvh irriterad och less renault ägare i Åkersberga
När jag drar i handbromsen så "bottnar" vajerinfästningen mot ett anhåll på oket vilket hindrar vajern att bromsa skivan vilken du kan snurra för hand när den är åtdragen /på..
Elände 2- jag var på väg till verkstaden då huvuddisplayen slocknade - tack för kaffet- nu var det dax igen alltså. Meken sa att felet är här och så pekade han på Renaultmärket fram och hänvisade till blocket. Sedan slog han till uppepå och displ. vaknade till liv igen ca 15 min sedan fladdra den in i sin törnrosa sömn igen.
Har lust att pissa på mig i förarsätet när jag pratat färdigt med meken och fått en prisuppgift på den beggade "nya" displayen. När skall detta sluta???
Tacksam för svar
Sara Schildt
Re: park. bromselände höger bak Grand Scenic -04
Hej!
Vi har haft samma fel med displayen.
Du får den bytt på Goodwilll hos din renaultverkstad om den har gått under 14 000mil.
Vår hade gått 13 000mil.
Ingen självrisk!
Känner igen er besvikelse , vi själva har upplevt en massa bagg med bilen.
Nycklar dött fast batteri byttes innan av renault, förarrutan ramlade ner, vindrutan sprack av någon anledning, bakbroms felmeddelande fast den fungerar utmärkt, fläkt modulen dog, tändspolar defekta 2st, svänghjuls givare dog, displaypanelen, bakhjulslager , ibland startar inte bilen UCL fel, mm.
Nu har vi beställt en ny bil o inte blev det renault
Lycka till!
Vi har haft samma fel med displayen.
Du får den bytt på Goodwilll hos din renaultverkstad om den har gått under 14 000mil.
Vår hade gått 13 000mil.
Ingen självrisk!
Känner igen er besvikelse , vi själva har upplevt en massa bagg med bilen.
Nycklar dött fast batteri byttes innan av renault, förarrutan ramlade ner, vindrutan sprack av någon anledning, bakbroms felmeddelande fast den fungerar utmärkt, fläkt modulen dog, tändspolar defekta 2st, svänghjuls givare dog, displaypanelen, bakhjulslager , ibland startar inte bilen UCL fel, mm.
Nu har vi beställt en ny bil o inte blev det renault
Lycka till!
Vesa Franzon / Borås
Re: park. bromselände höger bak Grand Scenic -04
scillavanilla wrote:Först och främst VARFÖR köpte vi denna bil. Bara bara problem hela tiden. De facto - bilen har ALDRIG varit felfri i vår ägo under 3 år. Och googlar man och pratar runt lite så förstår man att man inte är ensam. Renault saknar kvalitet - enkelt. Aldrig mer en Renault!!! Nu det senaste ( förutom 3x fönsterhissar, 2x huvuddisplay 2x tändspolar ...)parkeringsbroms hö bak ur funktion. Ser ut som självjusterande med skivor och ok (sadel). Vajerns hölje är upprostat och hela vajern glappar vilket gör att den inte tar när elmotorklumpen bak skall låsa den. Jag har kollat vajern vilken inte ser rostig ut och löper lätt. På displayen i bilen - när den vill lysa- så indikerar den parking brake fault .
Tacksam för svar
Elhissar finns delar för 65kr att montera för 2st elhissar, display jävligt tråkigt fel och renault borde vara mer villiga men går att laga för 2000kr, tändspolar är vanligt på många bilar oavsett märke kostar inte så många 100 lappar st, men visst allt blir dyrt om man har volvo som saltar och inte vet hur man lagar billigast.. lycka till
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen