Alpine 310 1600VF (VE)
Moderator: Forumpolisen
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Japp det är det..mange wrote:Filmen har man ju sett men gissar att ljudet är ännu bättre liveDennis wrote:Ungefär så låter den. http://www.youtube.com/watch?v=ysTje2jO ... ture=sharemange wrote:här jobbas det på. härligt! ser fram imot att höra den på gotland har ju redan sett den några gånger men aldrig hört
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Ny tygbit i taket hade skaffats och monterades i går men det blev sk*t när kontaktlimmet högg så det var bara att riva ut eländet igen, trots att vi var 3st att försöka hålla det sträckt o rynkfritt vid limningen Måste vara 4 pers nästa gång
Något skitigt och inrökt kanske
Blev lite exteriört fotande på nymonterad jubileumsdekal istället.
Något skitigt och inrökt kanske
Blev lite exteriört fotande på nymonterad jubileumsdekal istället.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
vacker vacker!!!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
går det inte att smältlimma dit tyget istället och värma med värmepistol för att få det jämnt ?
vet inte hur det fäster dock. eller om det spricker senare...
vet inte hur det fäster dock. eller om det spricker senare...
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Skulle väl gå åt typ 4732 limstavar och tyget smälter nog innan limmet!figgesoft wrote:går det inte att smältlimma dit tyget istället och värma med värmepistol för att få det jämnt ?
vet inte hur det fäster dock. eller om det spricker senare...
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Jag röstar för att gjuta en tunn glasfiber "kropp" till taket så kan du limma grejorna innan du skickar upp kroppenDennis wrote:Skulle väl gå åt typ 4732 limstavar och tyget smälter nog innan limmet!figgesoft wrote:går det inte att smältlimma dit tyget istället och värma med värmepistol för att få det jämnt ?
vet inte hur det fäster dock. eller om det spricker senare...
orginal hade väll dem någon slags hård frigolit/tyg/skumgummi matta va?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Det var bara tyg med skumgummi, mjukt och sladdrigt och limmat direkt mot karosseriplasten.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Dennis wrote:Skulle väl gå åt typ 4732 limstavar och tyget smälter nog innan limmet!figgesoft wrote:går det inte att smältlimma dit tyget istället och värma med värmepistol för att få det jämnt ?
vet inte hur det fäster dock. eller om det spricker senare...
Fast har du en värmepistol som går att reglera så smälter limmet vid 95-120grader.
Bökigt vilket som och minst 4800stavar lär gå åt.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
gjut en skiva i kolfiber och SKRUVA upp så slipper du både tyget och limmet
BRAIN STORM!
BRAIN STORM!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Jag tänker INTE överarbeta något så oviktigt som ett sketet innertak! Detta är en kör-maskin. Vill inte nästa tygbit sitta snyggt så får det va. Rå glasfiberkaross är snyggt också, och lättare
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Håller med! snyggare än rå plåtkarros med klisterrester som mitt innertak består av XDDennis wrote:Jag tänker INTE överarbeta något så oviktigt som ett sketet innertak! Detta är en kör-maskin. Vill inte nästa tygbit sitta snyggt så får det va. Rå glasfiberkaross är snyggt också, och lättare
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Fortfarande inget innertak och inte en enda av alla nyfikna som beskådat den har ens sett att det saknas
På söndag så ska jag riva ur motor och låda. (Lördag kappsegling)
Byta kopplingsats och öppna växellådan för det har hänt ngt med 5'n, troligen axiallåsningen eller växelförare eftersom den inte villgå i riktigt.
Pillar nog i 5's drev från en r-18 låda så får jag en länge 5'a och den både varvar mindre och ljudnivån blir lägre för bekvämare långtransporter
Så slipper man kanske att släppa gasen vid 230km/h för att inte motorn ska övervarva För jädrar i gatan vad den går
Meksugna,, -Välkomna
På söndag så ska jag riva ur motor och låda. (Lördag kappsegling)
Byta kopplingsats och öppna växellådan för det har hänt ngt med 5'n, troligen axiallåsningen eller växelförare eftersom den inte villgå i riktigt.
Pillar nog i 5's drev från en r-18 låda så får jag en länge 5'a och den både varvar mindre och ljudnivån blir lägre för bekvämare långtransporter
Så slipper man kanske att släppa gasen vid 230km/h för att inte motorn ska övervarva För jädrar i gatan vad den går
Meksugna,, -Välkomna
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Perfekt mekväder idag, synd bara att ryggen är tvärslut idag
River ur motor o låda men sinkas av värken Grrr...
River ur motor o låda men sinkas av värken Grrr...
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Kom till slut igång fram åt 14 tiden. Det är en procerur bara att kunna få dit lyftarmarna, den är LÅG...
Å så upp.
Inte så lång tid förrän motorn stod på golvet.
Sedan väck med drivaxlar, spindlar och ur med lådan.
Längs in i struten så är växelförare och hastighetsmätarevajjer kopplade, där är det trångt!!! tur det är en liten servicelucka inne när man demonterat lite interiör i baksätet.
Hrmm. L I T E !!! sliten drevsats till 5'n. Förstår varför den inte vill gå i riktigt
Å så upp.
Inte så lång tid förrän motorn stod på golvet.
Sedan väck med drivaxlar, spindlar och ur med lådan.
Längs in i struten så är växelförare och hastighetsmätarevajjer kopplade, där är det trångt!!! tur det är en liten servicelucka inne när man demonterat lite interiör i baksätet.
Hrmm. L I T E !!! sliten drevsats till 5'n. Förstår varför den inte vill gå i riktigt
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Alpine 310 1600VF (VE) Dennis
Lätt att felsöka
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen