Floride. Växellåderenovering?
Moderator: Forumpolisen
Floride. Växellåderenovering?
Hej. Ny på forumet, på Renault och på veteranbilar. Har tittat på en Renault Floride som jag är lite sugen på. Dock är det problem med växellådan; det skorrar när man lägger i 4an, dubbeltrampa hjälper inte. Dessutom läcker det olja från växellådan, inte jättemycket. Tror ni erfarna att det är möjligt att fixa detta problem? Finns det tex växellåderenoveringssatser som funkar till Floride. Är det dyrt och/eller svårt att meka?
Hälsningar Nonna
Hälsningar Nonna
Re: Floride. Växellåderenovering?
Hej
Om jag var dig så skulle jag byta till en annan låda. är inga problem att hitta en begagnad och det är ovanligt med fel på växellådorna. vilken årsmodell har du på din floride?
En växellådsrenoverare kan renovera din låda utan problem men det kostar en del så byt till en beggad
en sak till enligt våra forumsregler skall man ha sitt namn i signaturen, så skriv till det
Om jag var dig så skulle jag byta till en annan låda. är inga problem att hitta en begagnad och det är ovanligt med fel på växellådorna. vilken årsmodell har du på din floride?
En växellådsrenoverare kan renovera din låda utan problem men det kostar en del så byt till en beggad
en sak till enligt våra forumsregler skall man ha sitt namn i signaturen, så skriv till det
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Hejsan.
Nu har vi köpt bilen och brytt oss om den lite, bytt växellådeolja, kört lite lugnt och fint; och lärt oss lite peronliga egenskaper hos bilen. Och nu är det inga större problem med växellådan längre. Man får vara lätt på handen och foten när man växlar; dubbeltrampa när man lägger i 4an och vara lite extra snäll mot 3an. Tack för hjälpen i alla fall, jag återkommer nog med fler "dumma" frågor.
Nu har vi köpt bilen och brytt oss om den lite, bytt växellådeolja, kört lite lugnt och fint; och lärt oss lite peronliga egenskaper hos bilen. Och nu är det inga större problem med växellådan längre. Man får vara lätt på handen och foten när man växlar; dubbeltrampa när man lägger i 4an och vara lite extra snäll mot 3an. Tack för hjälpen i alla fall, jag återkommer nog med fler "dumma" frågor.
Nonna Krohn
Ägare till Fasan, Renault Floride -63.
Inte någon mekare, vill bara att bilen ska se snygg ut och fungera bra.
Ägare till Fasan, Renault Floride -63.
Inte någon mekare, vill bara att bilen ska se snygg ut och fungera bra.
ibland kan det hälpa att spänna kopplingsvajern för om kopplingentar för långt ner så kan just trean bli svår att få i (kopplar inte ur riktigt)
Magnus Janard - Segeltorp #561