Spolarvätskan funkar ej till Megane-97
Moderator: Forumpolisen
-
Spolarvätskan funkar ej till Megane-97
Hej vindruteSpolaren till fönstret .bakrutan och lyktorna har lagt av (låter ingenting) ...ingen säkring är trasig...drivs den på relää isåfall vart finns det...?
Eller är det motorn som gått sönder..o är det bara en motor som driver till alla rutor o lyktor..var finns den isåfall o är det svårt o byta? jag har en Megan-97 tack för svar....
Eller är det motorn som gått sönder..o är det bara en motor som driver till alla rutor o lyktor..var finns den isåfall o är det svårt o byta? jag har en Megan-97 tack för svar....
Dick Heljeberg
Re: Spolarvätskan funkar ej till Megane-97
Det kan vara pumpen som har lagt av. Jag har nyligen bytt på min Mégane.
Först får du hissa upp bilen på höger sida. Plocka bort höger framhjul och innerskärm.
För att ta bort innerskärmen behöver du en torxmejsel, minns dock inte storleken just nu.
Var försiktig när du bänder bort plastklammerna, "julgranarna" som håller fast innerskärmen.
Lirka ut innerskärmen, då kommer du åt tanken där pumpen sitter.
Jag har för mig att du behöver en 8 eller 10 nyckel för att lossa på tanken. Den sitter bara med en skruv.
Först får du hissa upp bilen på höger sida. Plocka bort höger framhjul och innerskärm.
För att ta bort innerskärmen behöver du en torxmejsel, minns dock inte storleken just nu.
Var försiktig när du bänder bort plastklammerna, "julgranarna" som håller fast innerskärmen.
Lirka ut innerskärmen, då kommer du åt tanken där pumpen sitter.
Jag har för mig att du behöver en 8 eller 10 nyckel för att lossa på tanken. Den sitter bara med en skruv.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Re: Spolarvätskan funkar ej till Megane-97
Här finns en guide med bilder om hur man går tillväga: (översatt från franska till engelska med Google Translate)
http://translate.googleusercontent.com/ ... K1Rbe7nN0w
http://translate.googleusercontent.com/ ... K1Rbe7nN0w
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97