Eftermontera drag på Scenic 02

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Rep0

Eftermontera drag på Scenic 02

Post by Rep0 »

Fixa mig ett drag i nära nog nyskick igår och tänkte i min vildaste fantasi att det e ju bara att smälla dit... men så säger en polare att glöm nu inte pappret med monteringsanvisning o moment som bultarna skall vara dragna med annars gnäller dom på bes.
Hur hittar jag ett sådant papper? finns ju självklart inte i bilen som jag plocka draget från på skroten :/ finns det att plocka ner på nätet eller kan Volvo/Renault tillhandahålla ett sådant för en symbolisk summa? bilen som draget är plockat från är en 01'a Scenic så det e orginaldrag
Patrik M
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Eftermontera drag på Scenic 02

Post by Stymie »

Är det ett originaldrag så är det bara att snacka med en Renault-ÅF eller eventuelt Renault centralt.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
linkan62

Re: Eftermontera drag på Scenic 02

Post by linkan62 »

I annat fall kolla på typskylten och gå in på tillverkares sight för om möjligt få anvisning därifrån. I bland kan det gå att få igenom utan anvisning men det beror helt på besiktningsmannen om han är på gott humör eller inte...
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Post Reply