Få ur batteriet går ju inte!!!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
RoyMunson

Få ur batteriet går ju inte!!!

Post by RoyMunson »

Hej!

Jag behöver byta batteri i min renault megane -01:a men får inte ut batteriet. Jag har tagit bort allt som behövs utom den sista skruven som håller fast batteriet. Det är en ca 100mm lång skruv med sexkantsskalle som inte vill lossna. Man kommer ju inte åt med vettiga verktyg där. Har testat knacka en skiftnyckel för att få loss den utan resultat. Snart är ju skruvskallen rund. Tips innan jag förstör skruvskallen? (grispitt ej nåt alternativ)
Roy
Tony
Forumpolis

Re: Få ur batteriet går ju inte!!!

Post by Tony »

RoyMunson wrote:Hej!

Jag behöver byta batteri i min renault megane -01:a men får inte ut batteriet. Jag har tagit bort allt som behövs utom den sista skruven som håller fast batteriet. Det är en ca 100mm lång skruv med sexkantsskalle som inte vill lossna. Man kommer ju inte åt med vettiga verktyg där. Har testat knacka en skiftnyckel för att få loss den utan resultat. Snart är ju skruvskallen rund. Tips innan jag förstör skruvskallen? (grispitt ej nåt alternativ)
man använder en hylsa i rätt storlek, har för mig att det är 7-8mm lr något sånt, muttersvarv (skiftnyckel) är en jäkla nödlösning som funkar bäst på stora bultar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply