Får endast in femmans växel...
Moderator: Forumpolisen
Får endast in femmans växel...
Hej!
Skulle köra iväg i dag mitt i snöstormen, hade körde ca 50m stannade jag och bytte vindtorkare blad, när jag skulle iväg så gick inga växlar i..
Endast femmans växel går i? (back samt 1234 går ej får i)
Någon som har en förslag?
Mvh. Rogetr
Skulle köra iväg i dag mitt i snöstormen, hade körde ca 50m stannade jag och bytte vindtorkare blad, när jag skulle iväg så gick inga växlar i..
Endast femmans växel går i? (back samt 1234 går ej får i)
Någon som har en förslag?
Mvh. Rogetr
Last edited by owerall on 26 Dec 2009, 09:59, edited 1 time in total.
Från: Umeå.
Re: Får endast in femmans växel...
vad är det för bil?? om det är koppling borde ingen växel gå i,testat och lägga i dom med motorn avstängd...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Med koppling nere så är femman det enda som går... Alla växlar till vänster om femman går inte få i på något sätt! Varken motor igång eller av.
Det borde vara växelföraren som har gett sig på något sätt... Drog in bilen på OK GDS, men var inte så lätt att hitta problemet... Någon som känner igen detta problem... ?
Det borde vara växelföraren som har gett sig på något sätt... Drog in bilen på OK GDS, men var inte så lätt att hitta problemet... Någon som känner igen detta problem... ?
Vad är det för bilmodell? Årsmodell? Motortyp?
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
matjo690 wrote:Vad är det för bilmodell? Årsmodell? Motortyp?
VAAA Har du inte magiska krafter?
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Megane 2002, kombi 1.6, Bensin, Motorkod: K4Mmatjo690 wrote:Vad är det för bilmodell? Årsmodell? Motortyp?
Hur gick det med denna?? Jag har EXAKT samma bekymmer på min Kangoo just nu, jag skulle skjutsa barnen på dagis å efter att ha backat ut från infrarten här hemma så fick jag inte in något annat än 5:an! Inte backen heller som jag hade använt sekunderna innan utan nått bekymmer? Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Körde ca 3 mil efter detta på 5:an för att få värme i bilen utan att det blev nått bättre....
Roger Wallén
Hej! jag har en Laguna 1,8 -98 där jag hade detta fel.det jag gjorde var att jag började med att släppa lite på plåtkåpan på vänstra gaveln(min är vitmålad,förekommer andra färger har jag läst)på vxl.lådan så att oljan får rinna ur.sen tog jag bort kåpan och sen kollade jag o rörde shiftaxlarna lite försiktigt och för mig var det backväxeln som låg och spärrade alla växlar utom 5:an.behövde bara trycka ca. 5mm på shiftaxeln så kände man och hörde att den gick i ett läge sen funka allt klockrent o har gjort det i ett par hundra mil nu.. Kan tilläggas att när detta hände mig så var det runt -20 grader om det hade nån inverkan de vet jag inte men jag skulle tro det jag..
Patrik Jonsson
Funkade den lösningen för er alka??? Står nu med samma fel på en kangoo 4*4 1,9 disel ftån 2004
Karl Robin Rolf Hallberg