Det här med yttertemperatur...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jackblack

Det här med yttertemperatur...

Post by jackblack »

Med lite hjälp ifrån detta forum så har jag hittat vart yttertemperaturgivaren sitter någonstans,nämligen i backspegeln.
Om man nu vill byta ut den är det bara o köpa en ny o löda dit ?och en fråga till är det yttertemperatur givaren som ger besked om när man kan starta ac? min givare visar ca 10grader fel,ac startar väll inte under typ 5grader eller?
Problemet uppstod när en lastbilschafför råkade gå imot backspegeln så den vinklade iväg åt herrejösses så att säga,,,,efter det så visar den fel.
Jack Black
Dennis
Forumpolis

Re: Det här med yttertemperatur...

Post by Dennis »

Det beror lite på vilken modell du har, vissa styrs ac'n av separat givare andra använder signalen från samma givare som yttertempvisningen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
jackblack

Post by jackblack »

Ahhh [smilie=117.jpg] ...jag glömde !!
Megane 2004 1.6 :P
Jack Black
Lalo59

Post by Lalo59 »

Hejsan.

Idag när jag grundligt tvättade bilen för hand upptäckte jag att vid den högra ytterspegelns underkants-sida finns det ett stort 4 kantigt lucka.

Där jag misstänker att just yttertemperaturgivaren ska sitta och mäta utetempen och ge dessa svar inne i kupen och vid radion?

Som jag skrev här förut så saknar jag yttertemperaturvisning inne i bilen.

Ingen katastrof men........

Vilka slutsattser har ni i frågan?

Mvh:LG
jackblack wrote:Med lite hjälp ifrån detta forum så har jag hittat vart yttertemperaturgivaren sitter någonstans,nämligen i backspegeln.
Om man nu vill byta ut den är det bara o köpa en ny o löda dit ?och en fråga till är det yttertemperatur givaren som ger besked om när man kan starta ac? min givare visar ca 10grader fel,ac startar väll inte under typ 5grader eller?
Problemet uppstod när en lastbilschafför råkade gå imot backspegeln så den vinklade iväg åt herrejösses så att säga,,,,efter det så visar den fel.
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Lalo59

Post by Lalo59 »

Hejsan.

Vid närmare jämförelse med andra sidospeglar så saknar min personbil den där lilla extra utsticket på undersidan av den högra sidospegelns undersida.

Som jag skrev är det ett ihållit mindre utrymme där?

Kan det varit så att någon har bytt spegel och bara låtit bli att koppla in yttertempgivaren till datorn?

På min årsmodel enligt nummerskylten en 2003 finns det möjlighet att koppla in värme till ytterspegeln?

Mvh:LG
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Post Reply